HEMMELIG!!! Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 Det er noen ting jeg lurer så på som andre skriver om her... Noen som kan hjelpe meg? Hva betyr det " at slimproppen er gått"? Og "å bli strippet"? Blir så nyskjerrig, selv om dette høres ut som noe jeg bør grue meg litt til...
♥Tullerusk♥ Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 Når man blir gravid så dannes det en propp i mormunnåpningen..Denne "går" når man enten går inn i en fødsel eller at mormunnen modnes. Og hvis jeg ikke husker helt feil så blir denne fornyet noen ganger løpet av svangerskapet....Denne proppen har også en "jobb" og det er å hindre bakterier å nå inn i livmoren.. Å bli strippet vil si at legen/ jordmor "røsker" i livmortappen... Håper jeg ikke er helt på jordet nå da..=o) hehe...Men er vel noe i den duren her...
Anonym bruker Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 Livmoren er beskyttet av en slimpropp under svangerskapet. Denne løsner noen ganger en tid før fødselen, og kommer ut. For min del skjedde dette på morgenen samme dagen som vannet gikk om kvelden. Å bli strippet vil si at jordmor/lege sjekker modningen og tøyer litt på mormunnen.
HEMMELIG!!! Skrevet 18. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. november 2007 Å,nei..det høres ikke noe deilig ut! Hvordan merker man det når den proppen går?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2007 #5 Skrevet 18. november 2007 Når jeg gikk med førstemann, og min slimpropp gikk var jeg ikke i tvil. Det så nesten ut som om en liten del av en glassmanet var kommet ut av meg :-) Det var tynne blodstriper i den, men ellers var den ganske blank og stor (en spiseskje sånn ca). Hos noen kommer den bit for bit, og da er det ikke sikkert man merker det så godt (bitene faller gjerne ut i det du setter deg for å tisse). Jeg merket ikke noe til noe slimpropp med andremann. Slimproppen kan gå lenge før fødsel (har hørt om de som har mistet den 14 dager før), så det er ikke nødvendigvis et tegn på at fødselen er i gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå