Anonym bruker Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 Vi gir 5 ml multivitaminer, 2 ml eskimo tran (tutti frutti smak) og 0,5 ml folsyre på kvelden. Hun skal også ha tilsammen 0,5 ml jern, har til nå gitt 0,25 ml morgen og 0,25 ml kveld fordi hs sa vi burde dele opp dosen. Fikk ikke noe svar på hvorfor. Er fristet til å gi hele dosen (0,5 ml) på kvelden. Hvordan gjør dere det? Vi gir med sprøyte før kveldspupp og litt grøt. Fungerer finfint! (snuppa er ca 5 mnd)
Tutekoppen Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 Vi hsr også fått beskjed om å gi jern i to doser. Vet egentlig ikke hvorfor. Har også brukt sprøyte og gitt henne i forbindelse med måltid. Når hun ble 6 mnd økte vi dosen til 1 ml pr. dose. Nå er hun 10 mnd, og hun har heldigvis er det bare 2 mnd igjen. Vi fikk beskjed om å slutte med folsyre når hun var 3 mnd..
Sylteflesk Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Gir vel jern i to doser fordi det er så hardt for magen, bedre å fordele det litt utover døgnet. Men så lite dere skulle gi? Vi har gitt 1 ml 2 ganger om dagen vi, fra hun var 6 uker. Det var det vi fikk beskjed om. Men det er merkelig nok forskjell fra sykehus til sykehus, vi har ikke gitt multivitaminer, bare folat, jern og tran.
5.barnet Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 Jeg gir jern bare en gang om dagen, 1ml, og multivitamin med folsyre gir jeg 2 ganger 5ml. Jenta mi er 10 uker og jeg har gitt det med sprøyte til nå men det er slikt ett griseri så nå får hun det fra flaske, veldig greit!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå