Gå til innhold

Kviser!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flaten altså ! 30 år og ser ut som en tenåring i trynet og på brystkassen. Små røde møkkakviser som bare kommer og kommer. Prøver å ikke dille for mye med dem, da blir det bare enda værre, men jeg blir gaaaaaaaaal!!! Ser jo f... ikke ut. Vet at det er hormonelt og det er ikke SÅ ille når jeg ikke er gravid, men det er ikke noe moro å se sånn ut nå som jeg ellers føler meg ganske "fin", stor mage og i fin form etc. Har brukt Skinoren inntil nå, men det hjelper jo ikke noe særlig. Har noen noe gode råd ??

25+3 i dag. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har akkurat samme problemet! På haka og på brystkassa, har aldri hatt så mye kviser før.... kommer nye daglig!

Veldig irriterende ja!

Så har heller ingen gode råd...

Skrevet

Ja, kjenner til problemet ja:(

Har både i ansiktet og i nakken, og full av talg over hele ryggen. Jippi, føler meg ikke lekker. Og det værste er at de kommer til å være der to mnd etter fødselen. Akkurat likt nå, som ved forrige graviditet...

Vasker meg med Vichy, grønn guffe. Pluss at jeg skrubber meg ved dusjing. Blir bedre av det.

Skrevet

Jeg har kjøpt en rense serie på Kanebo Spa som hjelper veldig til å holde kvisene litt i sjakk og hjelper så de ikke blir så betente, men heller små og ubetydelige i forhold til de kraterene jeg har hatt!! Men jeg må bruke de hver morgen og hver kveld ellers blusser det til over natten! Dessverre er jeg i blandt så sliten og ødelagt i kroppen rundt leggetid at jeg rett og slett gir blaffen. Da får jeg svi neste dag!

Serien er dyr, er to produkter (for meg en renseolje og en "mud" kjempe deilig på huden) til ca 370kr hver, men for min del veldig verdt det og de er drøye i bruk, så de varer lett to-tre måneder!

Verdt ett forsøk!? :)

Skrevet

prøv silikol skin, jenter. det har funket bra på meg. får kjøpt det på vita.

Skrevet

Jeg har en ansiktsmaske jeg kan SKIKKELIG anbefale...

Den er fra Dermalogica og heter "multivitamin power recovery masque". Den er faktisk helt fantastisk!

Merker forskjell med en gang! Koster en del, litt over 500 kr. for 75ml, men den er drøy. Jeg har brukt den to ganger i uka, og da varer den ca 4 mnd. Verdt pengene.

Og jeg prøver egentlig ikke å lage en reklame;)

Skrevet

Jeg fikk tips av ei venninne om å ta B-vitaminer mot kviser i svangerskapet. Det første svangerskapet hadde hun slitt med mye kviser og i det andre svangerskapet hadde hun tatt B-vitaminer og vært helt fin. Hun hadde fått det anbefalt av en homopat. Jeg begynnte å ta B-vitaminer på fredag, så vet enda ikke om det hjelper for meg.

Skrevet

Har du prøvd de billige h&m maskene?! 15 kr stk eller noe. Natural Strawbery, deep cleansing har funket veldig bra på meg. bruker den to ganger i uka ca, merket veldig forskjell etter første gang.

Skrevet

Jeg bruker pyrisept på de områdene med mest kviser. Ellers så har jeg en slags maske jeg kjøpte hos hudpleier. Den heter: Cleansing secrets fra Janssen. Passer på å ikke tørke ut huden da... enda værre med flassete kvisete hud. Uff....men som hudpleieren sa...det er ikke så mye man kan bruke for å bekjempe hormonene. Kvisene er jo hormonelt betingen.

Drikk masse vann...det skal vist også hjelpe.

Skrevet

du må prøve skin silicol, kiselsyre. jeg har vanligvis litt kviser i bperioder, og MASSE i forrige, men nå har jeg NULL! jeg tuller ikke! verdt å prøve!!

Skrevet

Hei.

gjør det samme som man fikk som råd i ungdomsåra, styr unna veldig fet mat og snacks (potetgull er en værsting!), drikk rikelig med vann og spis frukt.

det er også viktig å ikke rense problemområdet for ofte, det fører bare til at huden kommer ut av balanse og begynnner å produsere mer og mer talg. dette passer jeg veldig på selv, har hatt litt av det samme problemet, men nå er det helt borte.

Hilsen Hudpleier:)

Skrevet

Ha, ha. Jeg har aldri spist så mye frukt og drukket så mye vann i mitt liv - og aldri spist så lite potetgull som de siste tre månedene. Og aldri hatt så mye kviser (rygg, ansikt... U name it! ;-(

Detta er nok hormonelt ja.

Skrevet

Potetgull og fet mat spiller ikke inn på denne typen kviser - de er, som de fleste skriver, hormonelt betinget.

Dersom dere skal kjøpe hudpleieprodukter er Dermalogica en god og snill serie - og mye billigere å kjøpe på nett: www.strawberrynet.com er fraktfritt og sikkert (men husk at du må fortolle sendinger over kr 300,-). Jeg sparte 130,- på stress relief oil ved å kjøpe det der... Anbefales. Har også andre, kjente merker (Biotherm, Clarins etc etc). Masse sminke og parfyme også.

Skrevet

Ta dyprens og fruktsyrebehandlinger hos hudpleier:) Koster litt, men funker. Er mye bedre denne gangen enn sist. Jeg bruker bare MD Formulations sone produkter med fruktsyre i, og det funker!! Så glatt opg fin hud. Sff litt kvisre innimellom, men det er ikke mulig å få alt bort når du er gravid tror jeg.

Skrevet

legen min sa at grunnen til kvise utbruddet var at jeg venter en gutt og at jeg derfor har mer testosteron. Ville gjerne ha en gutt så det får bare være med de kvisene, hehe. Dersom dette er sant vil ikke så veldig mye kremer og dyre produkter hjelpe, eneste om de inneholder østrogen... (slik som en del p-piller gjør og som kan hjelpe når en er tennåring)

Venter dere alle gutter? Hadde vært gøy å sett:-)

Skrevet

Traff på en tidligere bekjent i går, og hun anbefalte Husets Salve. Var visst helsekostbutikker som hadde denne. Kostet ca 60 kroner, og var drøy i bruk. Ikke mange kronene, og kanskje verdt å prøve?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...