Lotta med novembergutt Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 Hehe, nå har jeg gått fra høstprøver, til vinterprøver, og nå tror jeg at jeg vil vente til april istedet. Blir liksom aldri helt klar jeg visst :\ Synes det er kjempevanskelig å planlegge dette når jeg er student. Tenk om ditt og tenk om datt ... Men nå venter jeg til april, da er sambo ute i jobb (han er fortsatt student), så da er det enklere å se hvordan økonomien blir. Dessuten må jeg gå ned noen kilo, og har skjønt at jeg ikke rekker det på bare 1-2 mnd. Men en januar/februar-baby blir vel fint? Da kan jeg jo hoppe av studiene i ett år, også hoppe på igjen på 2. semester... Tenk at noe så koselig og naturlig skal være så vanskelig :\
SandraSalamander Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Skjønner akkurat hva du mener:) Det er jo uansett greit å planlegge å få unge rundt semesterstart, enten høst eller vår. Da er det mye enklere å begynne på igjen der du slapp:)
AO3 Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Det er koselig og naturlig - men det er samtidig en vanvittig stor omveltning i livet, så det er kanskje ikke så rart at det er vanskelig også? Før eller senere tror jeg alle bare må *velge* å gi blaffen i en hel mengde "tenk om ditt og tenk om datt" og bare hoppe i det. Ethvert barn er jo et sprang inn i det ukjente, så og si, uansett jobb- eller studiesituasjon. Men sånn rent umiddelbart høres det fornuftig ut å vente til samboeren din er ute i jobb. Greit nok at man får mye støtte fra staten, men det er jo greit å kanskje ha litt til overs etter at de faste utgiftene er betalt, også. Det skjer når det skjer, og da vil det være det rette tidspunktet.
Gjest Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt jeg! Jeg har gått fra å være absolutt ikke klar til å ønske meg barn (sambo er ikke helt med ennå, da), men selv om jeg nå ønsker meg barn, så ser jeg på det som en stor omveltning og et gigantisk ansvar å ta på seg! Jeg har hele tiden syntes det er kjempevanskelig å hoppe ut i noe sånt uten at alle forhold ligger til rette for det, og du virker litt som meg... Men jeg har nå konkludert med at man aldri kan bli helt klar på forhånd, og at man aldri kan planlegge det ukjente! Men det kommer helt sikkert å ordne seg i forhold til studiene dine, uansett når den lille skulle finne på å komme (men det høres lurt ut å vente til sambo er ute i jobb - det er dumt om økonomien skulle skjære seg når man skal gjøre noe så viktig som å få barn)! Lykke til når du er klar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå