Gå til innhold

mas fra alle kanter !!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Flere her som må høre på mas fra mor, svigermor,søstre som har barn og venninner? De skal fortelle hva som er det beste hele tiden.. Sikkert bare i god mening men jeg blir nesten sprø!! hvordan man får den beste fødsel, og ikke minst gode råd om ammingen.. fikk en gutt for 1,5 siden som ikke ville ha pupp.. prøvde å få det til uten å lykkes. Hadde masse melk men han ville ikke ha fra meg.. var kjempe frustrert å følte meg helt ubrukelig...tok kontakt med amme hjelpen og hele pakken.. Til slutt fant jeg ut at flaske var det beste for oss, da kunne jo også pappaen gi han mat pluss så vi hvor mye han drakk..fikk kjempe støtte fra helse søster!!! men nå begynner altså maset igjen, særlig fra svigermor om jeg har planer om å amme denne gangen bla bla.. gruer meg allerede om "jeg ikke får det til" da er det jo tydeligvis noe galt med meg ..så til alle som skal ha første mann, det er ingen selvfølge at man klare å amme. lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg synes denne ammetorturen har gått litt langt.. Selvfølgelig bør vi alle satse på å amme ettersom man har funnet ut at det er sunnest for barnet, men går det ikke så går det ikke! Tror aldri menn hadde funnet seg i å bli trakkasert på den måten.. (Ja, jeg mener ærlig og oppriktig at det trakkasering av et menneske å holde på sånn med nybakte mødre som er slitne nok fra før).

 

Håper jeg får til å amme, men det er for babyen sin skyld, ikke omgivelsene! Og dersom jeg ikke får det til så går faktisk ikke jorda under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hva du snakker om!

Min svigerfamilie har nesten med en gang begynt å hinte fram at jeg er ei dårlig mor hvis jeg ikke ammer, blabla... Jeg kan ikke vite på forhånd om jeg har nok melk eller om babyen kommer til å ta puppen i det hele tatt! Man får bare vente å se hva som skjer... Man er jo ikke ei dårlig mor hvis man ikke ammer! Så lenge babyen får i seg mat, er jo det viktigst!!!! Svigerfar synes det var helt forferdelig at jeg hadde tenkt å la ungen min være en dag alene uten pupp når den er 6 mnd! (er snakk om at jeg skal på en tur da og kommer tilbake på kvelden) Når babyen er 6 mnd, så spiser den jo andre ting enn bare MM.Har faktisk tenkt å pumpe meg! Jeg planlegger jo sånne ting, og ikke bare stikker!! HALLO... Han mente at i deres familie var det helt vanlig å fullamme ungen til den var 1 år!!! Så det MÅTTE jeg og gjøre... Dette bestemmer jeg helt og holdent selv. Og babyen har jo en pappa som skal passe på...

Sjønner at det er bare for å hjelpe at de sier sånt og kommer med råd, men dette vil jeg prøve selv å se hvordan det går.

Min svigersøster har nettopp fått baby, og de er litt sånn "hvorfor skal vi ha sånn, for det hadde ikke de bruk for". Faen da!!! Jeg må jo få bestemme selv hva jeg har lyst til å kjøpe til ungen min! Fikk og beskjed om å ikke kjøpe NOE klær, for vi kunne bare arve alt fra dem, siden det bare blir ca 2 mnd mellom ungene. Herregud, gleden med å gå høygravid er jo å kjøpe babyklær som DU vil at ta på ungen og ikke vente på "Fretex" skal komme på døra å bestemme hva man skal ta på ungen. Er fint og arve, men noe vil man kjøpe selv. Alle har heller ikke lik smak... Hun driver å kjøper gutteklær til den største jenta, mens jeg synes det er greit med å ha jentefarge til jenta vår.

 

Puh, det var mye gitt :P Men fint at det er andre som har det sånn som meg hvertfall :)

 

Tuppelina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...