lillegull:) Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 det har jeg begynnt å gjøre, og han elsker det..hehe:) sikkert pga hudkontakten.. gla i å bade også, men er litt styr med balje synes jeg.. han er 3 mnd..
Gjest Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 Ja, det har vi gjort helt fra starten, og han elsker det! Han hatet å bade de første månedene, og følte seg nok tryggere inntil en av oss i dusjen. Så, selv om badinga går stadig bedre dusjer vi sammen en gang i blant fremdeles vi! (4 mnd).
menisja Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 jeg gjør ikke det, jenta har ikke helt kontroll på hodet enda så det blir litt vanskelig. men synes det virker så koselig har noen venniner som gjør det med dems småtroll og de små storkoser seg! skal prøve så fort hun blir større jeg=)
Gjest Skrevet 18. november 2007 #4 Skrevet 18. november 2007 Vesla på 4,5måndter elsker også å dusje:) syns også det blir litt mye styr me baljene til tider, så derfor dusjer vi og bader annenhver gang:)
Gjest Skrevet 18. november 2007 #5 Skrevet 18. november 2007 Det gjør vi også! Ikke lenge siden vi begynte med dette (hun er 5 mnd), men det virker som hun synes det er ålreit. Litt mindre "styr" enn med balje. =)
lillegull:) Skrevet 18. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. november 2007 er jo superkoselig da:) han bare titter på meg og liksom sier.. åå mamma dette er så godt..hihi.. søte lille babyen.
Gjest Skrevet 18. november 2007 #7 Skrevet 18. november 2007 jess d gjør vi.. det er kjempe herlig! han liker det kjempe godt, og så er d greit for tiden fremover når jeg kan dusje mens han sitter på gulvet i dusjen (de har sånne seter man kan putte barna i) så har jeg kontroll på han når jeg er i dusjen og så er d fantastisk koselig også da
Gjest Skrevet 18. november 2007 #8 Skrevet 18. november 2007 Javisst, gjort det helt siden han ble født, mye mere praktisk enn å styre med den baljen også er det så trygt og godt til lille å få dusje med mamman sin:)
77modell Skrevet 18. november 2007 #9 Skrevet 18. november 2007 Vi har også dusja hele tiden med lille pia! Ho har IKKE likt å blitt bada, før nå siste uka. Ho er litt over 5mnd.
Kosel Skrevet 18. november 2007 #10 Skrevet 18. november 2007 Dusjet med mini fra han var fire uker gammel. Han elsker å dusje! Elsker og bade også - så prøver å bytte på litt;)
Sunshine2222 Skrevet 18. november 2007 #11 Skrevet 18. november 2007 Leste faktisk her inne ganske tidlig at det var noen som dusja med ungen. Tenkte DET må jeg prøve, og det er jo helt fantastisk :-) Hun elsker det og har faktisk sovna på skuldra mi... Anbefaler det til alle jeg!!!
Mammapudding Skrevet 18. november 2007 #12 Skrevet 18. november 2007 Samboern har henne med seg i dusjen av og til, så står jeg utenfor å tar i mot henne:) Han fant ut at han måtte øve seg til de skal på babysvømming, og hun likte å dusje sammen med han kjempegodt:) Så nå må han øve seg på å dusje med henne uten meg:)
Papegøyeblomst Skrevet 18. november 2007 #13 Skrevet 18. november 2007 Kan jeg spørre hvordan dere løser dette, rent praktisk? Dusjer dere dere selv først (vasker håret o.l.), og så tar babyen på armen? Hva med etterpå? Tørker dere babyen først, mens dere selv er dryppende våte? Huff, dette hørtes litt negativt ut, er IKKE sånn ment, altså!!! Har sååå lyst til å begynne å dusje med min lillemann på 3mnd, men vil gjerne ha noen tips og hvordan dere løser det...Jeg er alene med ham...
aanonym Skrevet 18. november 2007 #14 Skrevet 18. november 2007 Jeg fatter ikke at dere synes det er enklere å dusje sammen med babyen enn å bade den? Hvordan gjør dere det med små babyer i dusjen, holder dere dem på armen mens dere vasker deres eget hår? Ville aldri ha turt det, med såpeglatte babyer... Begge mine har elsket å bade med badestol.
lillegull:) Skrevet 18. november 2007 Forfatter #15 Skrevet 18. november 2007 pleier å dusje meg ferdig først så tar jeg inn han.. er vi alene så kler jeg av han og legger han i et teppe i babysitteren.. med bleie da.. er sambo hjemme så tar han i mot når sebastian er ferdig så tørker og ordner han.. det er veldig koselig .. holder på armen og passer på at han ikke får vann i ansiktet og sånn.. tar med en klut og bruker sebamed såpe.. blir ikke glatt..
Skorpio85*lykkelig 2 barns mor Skrevet 18. november 2007 #16 Skrevet 18. november 2007 Dette lurer jeg på også...? Har selv vurdert det å dusje med babyen, men tørr ikke i fare for at han kan bli glatt og "gli" ut av armene på meg..
Kosel Skrevet 18. november 2007 #17 Skrevet 18. november 2007 kler av mini og tar av han bleia og lar ham ligge naken på håndkle å sprelle mens jeg dusjer meg selv. Deretter henter jeg ham inn i dusjen. Vi leker masse, dukker under strålen, vaske stumpen, løfter han opp mot dusjhodet, lar ham ligge i "ammestilling", har ham "sittende" på hofta og lar ham se på stålen, bøye hode fremmover og la vannet skylle over nesen, noen ganger "stuper" han inn i strålen - elsker det! Bruker ingen såpe el. når vi dusjer. Kommer ut av dusjen, pakker han inn i et par håndklær og lar han ligge på gulvet mens jeg tørker og kler på meg. Løfter han opp på stellebordet, tørker det som ikke er blitt tørt, smører han inn med olje og kler på ham.- Går så fint atte:)
aanonym Skrevet 18. november 2007 #18 Skrevet 18. november 2007 Sikkert hyggelig, men med referanse til de som mener det er mindre "styr" med dusj enn med bad: Sli gjør vi det: Fyller vann og litt olje i badekaret. Kler av babyen. Legger ham i badestolen. Synger og prater mens vi vasker ham med en liten klut. Løfter ham opp og tørker ham på stellebordet. Hvordan kan det være mer "styr" med badebalje enn med dusj? For meg høres det utvilsomt motsatt ut.
Kosel Skrevet 18. november 2007 #19 Skrevet 18. november 2007 nei, mindre "styr" syntes jeg ikke det er. Elsker kosestundene våre på badet og ruker masse tid, enten vi dusjer eller bader.
Gjest Skrevet 18. november 2007 #20 Skrevet 18. november 2007 styr var vel kanskje ikke rette ordet nei. men jeg føler at det er mere praktisk. Jeg får dusja både meg og vesla i samma smekken, hun får lufttørket(stompen) seg lenge mens mor tørker og steller seg litt. masse kos, og shnuppa blir kjempe trøtt etter en halvtime på bade og da er det så lett å legge henne for kvelden:) Jeg syns det er lettere med dusjen enn med badebalja, men siden hun åsså elsker å bade så prøver jeg å fordele det på 50/50
Mrs. Bouquet Skrevet 18. november 2007 #21 Skrevet 18. november 2007 Nå er jenta mi 9 mnd. og da er det ikke bare å legge henne fra seg på gulvet mens en vasker seg selv, da er det klatring og fingring overalt. Når jeg skal dusje gjør jeg det i badekaret, sitter på hjørnesetet og vasker og barberer meg og det tar ofte litt tid. Da tar jeg også tummy tuben oppi badekaret også, så har jeg kontroll og hun roer seg den tiden jeg bruker på å dusje. Må henne i en armlengdes avstand da hun driver å tar noen veldige knebøy og styrer på.
mayaya Skrevet 19. november 2007 #22 Skrevet 19. november 2007 Jeg bruker å la mini herje irundt naken mens jeg dusjer meg selv, og så bare plukker jeg opp han og tar han med meg inn i dusjen på slutten. Bruker aldri såpe på han. Når vi er ferdig legger jeg han inni håndklær og tørker meg selv. Han synes det er herlig å ligge der god og varm :-) Det jeg syntes var styr, var Fram med balje, fylle vann, bade før det ble kaldt før vi var ferdig, tømme balje. Synes det er så mye enklere uten den balja, og mini elsker det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå