Gå til innhold

Antall hjerteslag og kjønn


Linnbjørg

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har hørt at jenter har høyere puls enn guttene, og lurer på om dere har noen erfaring. Jeg var hos jordmor i uke 19 og hjerteslagne på den lille ble målt til 140 i minuttet. Ungen var rimelig aktiv, så jordmoren sa at dersom hun skulle tippe kjønn ville hun tippe på gutt. Spennende teori, dette med hjertelyden, men kan vi stole på den???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babyen min sitt hjerteslag ble målt til 144 i minuttet. Men, har lest både og om dette: Altså, noen steder har jeg lest at over 140 tyder på gutt, andre steder at over 140 betyr jente. Så er like i villrede fortsatt når det gjelder kjønn ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tror du skal ta alt som du hører som er knyttet opp til hva slags kjønn det er,med knusende ro.Var selv på UL den 15nov og fikk vite at det ble ei jente,og hjerteslagene har variert fra 155-160slag i min.Men ut fra den kinesiske kalenderen som vissnok skal være 99%sikker,skulle jeg ha ventet en gutt.Det samme gjelder alle kjerringråd som står rundt omkring.Men må jo samtidtig si at det er morsomt å lese om så mye rart!

Vent til du kommmer på ultralyd,da får du i alle fall en ordentlig bekreftelse på hva det blir:-)

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lest at over 140 betyr jente. Hos jordmoren for et par uker siden fant hun hjertelyd på 143 slag i minuttet - og ultralyden i forrige uke viste at det var en jente!

 

Men hjertet må jo også slå fortere eller roligere etter hvor aktive de er akkurat da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hei...

Det er flere enn meg som lurer ser jeg. :o) Er selv 35+2 idag og går og undres på det samme. Har fra før en gutt og han hadde hjerteslag "tilsvarende jente." Altså fra 140-165. Kun to av målingene viste under 140. Denne gangen fikk jeg på første ultralyd beskjed om at det var en ny gutt i vente. Men så var jeg inne på ekstra ultralyd i uke 29, grunnet en blødning, og legen som utførte ultralyd da var ikke helt sikker på hva hun så. Fant nemlig "bare to klumper, og ikke tre." Hun sa også at kjønnslepper og klitoris kunne være veldig hovne langt ut i svangerskapet og at dette kunne se ut som guttetiss. Tilbake til hjerteslagene.. Denne gangen er iallefall hjerteslagene mellom 125 og 145. Så summa sumarum må jeg si at jeg slettes ikke er sikker på hvilket kjønn som bor i magen min. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg fikk nummer 1 låg eg på venterom med 2 andre damer. Begge hadde langt høgare puls på babyen enn meg, begge fekk jenter. Eg fekk gut, han kom aldri over 140 i minuttet. Eg trur faktisk puls kan sei noko om kjønn på bakgrunn av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har liggi på 140-150 i dette svangerskapet og venter jente, forrige svangerskap ventet jeg gutt og lå på 150-160.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

barnet mitt ligger på 130-140 slag i minuttet og skal visst være ei lita prinsesse!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å kjære dere....hva venter jeg da sier jeg bare, tvekjønn? jeg var på sjekk her forleden, lå med belte rundt mage for å sjekke hjertelyden, lå slik ihvertfall en halvtime.. den varierte alt fra 130-160.... ergo skal jo jeg ha både jente og gutt utfra de teoriene deres............................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...