snart mor til 3 Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 Hvilken av sidene skal man stole på når det kommer til str og slikt på fosteret?? her på bim er forsteret nå over 6 cm,mens på babyverden er den 3-4.. virker som at jeg er en uke lenger på vei her inne enn der.. frustrerende..noen som vet hva som er riktig??
Gjest Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 vet ikke hva som er riktig,men jeg forholder meg til babyverden.
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 Ja si det! Det er jo så veldig individuelt hvor stort fosteret er de forskjellige ukene. Så du får rett og slett ta tallene som ca-tall tror jeg. Noen oppgir crl mens andre oppgir hele lengden på fosteret
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 18. november 2007 #4 Skrevet 18. november 2007 Det er nok noe i det som 2.guttimagen sier at noen oppgir hele lengden mens andre crl. En ting jeg ikke er enig i er at fosterene er forskjellig i størrelsen,fremt til 20 uke (tror jeg det er,uten at jeg er 100% sikker) så er alle fostere like store. Det er derfor en kan gå tildig i svangerskapet og få vite hvor langt enn er på vei,fordi en måler fosteret og kan derfor si hvor langt enn er på vei og termin dato osv.
Labambie Skrevet 18. november 2007 #5 Skrevet 18. november 2007 Babyverden måler fra hode til "hale" (rompa) mens bim måler hele baby! Derfor blir det forskjell.
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 18. november 2007 #6 Skrevet 18. november 2007 men det er målene på lårbeinet, hodeomkretsen og mageomkretsen de tar utgangspunkt i da ikke full lengde på fosteret ;-)
Labambie Skrevet 18. november 2007 #7 Skrevet 18. november 2007 Ja,men det er derfor de måler annerledes på babyverden.. for de tar ikke med lengden på beina.. Ikke enda iallfall...
kajfla Skrevet 18. november 2007 #8 Skrevet 18. november 2007 da jeg fikk innkallelse til ordinær ul på sykehuset, så hadde de samme uke som på babyverden. Altså en uke bak BiM
Synnøve_Solbakken Skrevet 18. november 2007 #9 Skrevet 18. november 2007 Jeg bruker babyverden. Der bruker de begge lengdene, ikke bare den ene.
Gjest Skrevet 18. november 2007 #10 Skrevet 18. november 2007 jeg bruker babyverden for der stemmer det med termin datoen og hvor langt på vei jeg er mens de regner en uke mer enn jeg er her på bim
snart mor til 3 Skrevet 18. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 18. november 2007 åh..okei.. merket bare det at det stemte med målene for uke ni på babyverden og uke ti på bim.. men er jo 10+2 nå..så trodde det stemte jeg...hmm..er jeg da kanskje bare 9+2?? er jo i 11 uke slik det virker som at man skal se det..derfor det ble litt tull for meg.. hvis dere skjønner... er ikke 10+2 det samme som å si i 11 uke?? men ifg babyens vekst så skal jeg se på uke 10??så hvorfor sier da babyverden uke 9??selvfølgelig igjen hvis man skal følge utviklingen.. eller... nei..kanskje...huff...
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 19. november 2007 #12 Skrevet 19. november 2007 hehe ble litt misforståelser her komentaren min var til "mamma tiL en Liten og stor 2pp"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå