Gå til innhold

forskjell mellom bim og babyverden :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken av sidene skal man stole på når det kommer til str og slikt på fosteret??

her på bim er forsteret nå over 6 cm,mens på babyverden er den 3-4..

virker som at jeg er en uke lenger på vei her inne enn der..

frustrerende..noen som vet hva som er riktig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke hva som er riktig,men jeg forholder meg til babyverden.

Skrevet

Ja si det!

Det er jo så veldig individuelt hvor stort fosteret er de forskjellige ukene. Så du får rett og slett ta tallene som ca-tall tror jeg.

Noen oppgir crl mens andre oppgir hele lengden på fosteret

Skrevet

Det er nok noe i det som 2.guttimagen sier at noen oppgir hele lengden mens andre crl.

En ting jeg ikke er enig i er at fosterene er forskjellig i størrelsen,fremt til 20 uke (tror jeg det er,uten at jeg er 100% sikker) så er alle fostere like store. Det er derfor en kan gå tildig i svangerskapet og få vite hvor langt enn er på vei,fordi en måler fosteret og kan derfor si hvor langt enn er på vei og termin dato osv.

Skrevet

Babyverden måler fra hode til "hale" (rompa) mens bim måler hele baby! :) Derfor blir det forskjell.

Skrevet

men det er målene på lårbeinet, hodeomkretsen og mageomkretsen de tar utgangspunkt i da ikke full lengde på fosteret ;-)

Skrevet

Ja,men det er derfor de måler annerledes på babyverden.. for de tar ikke med lengden på beina.. :)

Ikke enda iallfall...

Skrevet

da jeg fikk innkallelse til ordinær ul på sykehuset, så hadde de samme uke som på babyverden. Altså en uke bak BiM

Skrevet

Jeg bruker babyverden. Der bruker de begge lengdene, ikke bare den ene.

Skrevet

jeg bruker babyverden for der stemmer det med termin datoen og hvor langt på vei jeg er mens de regner en uke mer enn jeg er her på bim

Skrevet

åh..okei.. :)

merket bare det at det stemte med målene for uke ni på babyverden og uke ti på bim..

men er jo 10+2 nå..så trodde det stemte jeg...hmm..er jeg da kanskje bare 9+2??

er jo i 11 uke slik det virker som at man skal se det..derfor det ble litt tull for meg..

hvis dere skjønner...

er ikke 10+2 det samme som å si i 11 uke?? men ifg babyens vekst så skal jeg se på uke 10??så hvorfor sier da babyverden uke 9??selvfølgelig igjen hvis man skal følge utviklingen..

eller...

nei..kanskje...huff...

Skrevet

hehe

ble litt misforståelser her

komentaren min var til "mamma tiL en Liten og stor 2pp"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...