Gå til innhold

Når søke lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå over i min 8pp... og "begynner" å bli lei.

Når bør jeg egentlig begynne å søke lege? Er det noe som er lurt å gjøre før jeg går til lege? Legen veit at vi prøver (jeg spurte han i sommer om jeg fikk gi blod... han sa ja, men svaret fra blodbanken er nei).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener du kan oppsøke lege når du selv føler for det. Går du til det offentlige kan det hende at du ikke får gå gjennom en utredning før du prøvd i et år, men det kan du altid si at du har... Går du til det private kan det være mulig å få hjelp raskere, men det koster gjerne litt.

Skrevet

Ja, enig med hun over! Hvis du føler tiden er inne for å få tatt noen tester, så oppsøk lege! :) Og det stemmer nok at de vil at en skal ha prøvd et år, så jeg anbefaler deg å si det de vil høre. Jeg startet utredning i 7pp, noe jeg ikke angrer på, for det er en veldig sen prosess! Jeg sa at vi hadde prøvd litt over ett år da.

Lykke til! :)

Skrevet

Hvor lang tid må jeg regne med at en utredning tar?

Har hatt sex på el hver mnd (og 5 år siden jeg sluttet med prevensjon), og begynner å bli utoldmodig.

Skrevet

Jeg gikk privat og det tok ikke lang tid før min gynekolog stilte diagnos og jeg fikk hormoner. Husker ikke helt hvor lang tid men tro ikke det var mer enn et par måneder med tester og undersøkelser. Men det kan helt sikkert variere fra kun en undersøkelse til mange, derfor syns ikke jeg man skal vente for lenge med å søke hjelp.

Skrevet

Lang tid! :) Først skal en vente på å få time til gyn, så ta blodprøver, så tar det kjempelang id å få svar på dem, så sædprøve, det tar lang tid, så tar det masse av tid å få ny time til gyn osv.. Bare en generell sen prosses. Hvor lang tid det totalt tar kommer litt an på evt funn også da.

Ring legen din i morgen du! :)

Skrevet

Venter nr 2 og 3. Hvor mye kostet det å ta det privat?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...