oblix Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 hei. har en sønn på 4 mnd, han får mme. Han er til stadighet hard i magen, og vi har gitt minst en ts malt 2 ganger daglig. Men nå tror jeg at den malten gjør at han får mye luft i magen, surver hele tiden og raper og promper MYE. Begynner å bli litt sliten av dette, han sover dårlig om natten og dagen. Når vi slutter med malt blir alt mye bedre, men sist gang endte det med forstoppelse...hva skal jeg gjøre? Er svisker fint å bruke?
Gorgoroth*Lever farlig* Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 Ehhh, tror ikke du skal ha mer en max1 tskje med malt i døgnet. Prøv og gå ned på den å se om det hjelper. Jeg har blandet ut ca 1te skje i melka hennes hele tia og ho har vært fin i magen. Promper en del ho og:) Fins sånne prompe dråper på apoteket heter minnifon tror jeg. Eller det er vel egentlig for luft smerter. Men vært et forsøk. Lykke til:)
Gjest Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 Rister dere flaska når dere blander pulveret i vannet? Da blir den i såfall ganske så full av små luftbobler. Dersom dere rister kan dere forsøke å røre ut pulveret i stedet! Svisker, enten som mos eller saft, fungerer bra mot hard mage! Lykke til, og god bedring til den lille!
Gjest Skrevet 18. november 2007 #4 Skrevet 18. november 2007 Joda, kan bruke mer enn 1 ts ... det kommer an på hvor mye barnet drikker. Greit mengdeforhold er 3 ts pr liter mme. Vår drikker 900 ml. fordelt på ca 6 måltider i døgnet, så han får 1/2 ts pr. flaske.
oblix Skrevet 18. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. november 2007 Jeg rister ikke flaska nei, bruker dessuten disse dr browns flaskene, som skal forhindre at man får i seg så mye luft.
Gjest Skrevet 18. november 2007 #6 Skrevet 18. november 2007 Minifom er mot luftsmerter, ja. Det spalter de vonde luftboblene i mindre bobler, slik at de passerer lettere gjennom tarmen. Men de skal vel helst bare brukes til kortvarige luftsmerter og ikke mer enn 3-4 dager i strekk (uten i samråd med lege...)
Gjest Skrevet 18. november 2007 #7 Skrevet 18. november 2007 Du kan prøve å bytte flaskemerke. Vi har avent sine "anti-luft"-flasker og er veldig fornøyd. (prøvde litt forskjellig før vi fant noen som "passet oss".)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå