Gå til innhold

Hva er din beste oppskrift med kyllingfilet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha sein middag i dag og har lyst til å lage noe med kyllingfileter, men hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min beste vet jeg ikke, men vi er veldig glad i Fajitas. Skjærer flitene i små biter, steker dem i litt olje og har i en pose med fajita mix + litt vann. Så fordeler vi det utover i 6 wraps som vi ruller sammen og legger i en stekeplate, strør ost på og gratinerer og serverer med salsaus, rømme, salat og Tortillachips (de med ostesmak). Mmmmm :-)

Skrevet

Mmmm, det liker jeg også. Men sambo er ikke så glad i slik texmex greier.

Har en boks fløte i kjøleskapet, hadde skulla brukt den til noe...tips?

Skrevet

Har en til. Del opp kyllingen i biter lag en marinade av olje, salt, pepper og litt grillkrydder, gerjen sammen med sopp. Stek dem og hell over ca 3-4 dl matfløte og en fjerdes- halv pose taco-mix (det smaker ikke tex-mex altså! Lover :-)) Smak evt til med litt salt og pepper. Bør koke i ca 5-10 minutter. Kok båndspaghetti til og server med salat og baguetter.

Skrevet

Skjær kyllingen i biter, krydre med grillkrydder og stek den. Ta den ut av panna og legg på et fat. Bruk gjerne en sautépanne eller stekepanne med høy kant. Ha i smør og hvetemel, og lag jevning akkurat som når du skal lage hvitsaus. Men i stedet for melk, bruker du matfløte. Når du har laget passe mengde med saus (bruk 1-2 pakker matfløte), og fått ønsket tykkelse (den skal være tykk), krydrer du den med grillkrydder. Smak til sånn at du synes det smaker godt. Ha i kyllingbitene som er ferdigstekte, og la det stå litt. Serveres med ris og frisk salat.

Skrevet

Å det hørtes godt ut! Takk for gode oppskrifter! har ikke tacokrydder i hus, men jeg skal jammen det prøve den en annen gang

Skrevet

Det må være fylt kylling.. med mozerella, asparges og spekeskinke

baker ut kyllingen så den er flat, legger fyll inni, ruller det sammen og binder med hyssing. har en liten bolle med mel og dypper dem innom, før jeg legger dem i stekepannen med masse smør.

Så velger jeg bare tilbehør etter smak.. ris og grønnsaker eller potetmos og grønnsaker.

Lager sause fra restene av smøret i panna!

En helt super deilig middag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...