Lillegullet130707 Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 Vesla er 4 mnd og har vokst ut av bagen sin... Hun kan ikke sitte selv enda. Går sportsdelen an å legge helt flat?
På'n igjen! Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 Den kan legges flat i den forstand at ryggen er helt rett, synes iallefall at gutten min ligger ganske flatt, men det er en liten helling i vogna. Står på sportsdelen at den ikke skal brukes til barn under 6 mnd, men jeg vet ikke om det er noe farlig. Skjønner at bagen kan bli liten, var litt redd for det selv, men jeg brukte den til gutten min var 6 mnd. Han var da 67-68 cm. Byttet da mest fordi han var så aktiv og hadde begynt å snu seg rundt i bagen, og ikke nødvendigvis fordi den var for liten!
Lillegullet130707 Skrevet 18. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. november 2007 Jenta mi er 64 cm. Med posen i bagen blir det ganske trangt. Hun gir uttrykk for det ved at hun vrir seg veldig... Eller kanskje det bare er uvant med posen..?
På'n igjen! Skrevet 18. november 2007 #4 Skrevet 18. november 2007 Jeg ser den, brukte ikke pose i bagen da jeg byttet, var i sommer. Var jo i utgangspunktet litt trangt med voksipose oppi, men gutten min likte å ha det sånn. Brukte å ha den litt løs øverst, og brukte heller ikke det topplokket på bagen som fulgte med.
Gjest Skrevet 18. november 2007 #5 Skrevet 18. november 2007 Jeg har en lang gutt på 65 cm (3.5 mnd) og han ligger fint i bagen enda. Bruker Voksipose når det er kaldt, men som hun andre sa her så snurrer jeg den ikke så stram og bruker ikke toppdekslet som kommmer med bagen og det går kjempe fint. Blir nok vanskelig å ha han der til 6 mnd hvis han fortsetter å vokse masse... men til etter jul hvertfall skal vel gå, så tenker jeg å legge han flat i sportsdelen med voksiposen
Mrs. Bouquet Skrevet 18. november 2007 #6 Skrevet 18. november 2007 Jeg kjøpte den når jenta mi var 3 mnd. kun som sportsvogn. Brukte den på kjøpesenter o.l. og hadde ryggen helt bakover. Litt helling er det, men ikke mer enn hva som er anbefalt å helle sengeenden ved forkjølelse. Tenker du på om det er uheldig for ryggen, så er jeg ganske sikker på at den ikke belaster på feil steder. Jeg hadde tatt den i bruk om jeg var deg.
Lillegullet130707 Skrevet 18. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. november 2007 Bruker heller ikke topplokket. Ok, skal jeg la posen være litt løs øverst da og ta på henne en jakke mener du...? Må jo nesten ha på ekstra jakke om den skal være løs øverst, ellers er jeg redd hun kommer til å fryse... Hun likte å ha det trangt før, men nå virker det som hun får litt panikk om det er trangt og hun ikke kan bevege seg fritt. Men det kan jo være at hun bare rett og slett må venne seg til posen...
Gjest Skrevet 18. november 2007 #8 Skrevet 18. november 2007 Jeg legger han rett i voksiposen med vanlige klær pluss eventuelt en strikkejakke og sjekker nakken om han er varm eller kald, men så langt har han alltid vært varm ned i der. Men nå er han nesten tre uker yngre en dini, så kanskje han også forandrer mening om å ligge der... så langt liker han det.
Lillegullet130707 Skrevet 18. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 18. november 2007 Takk for svar jenter! ;-)
Forskeren Skrevet 18. november 2007 #10 Skrevet 18. november 2007 Jeg har byttet til sportsvogn nå, lillegutt er litt over 5 mnd (var 68,5 cm på 5 mnd kontrollen). Byttet fordi den så liten ut, han vred seg veldig før han skulle sove, hadde Odenwalder dunpose i bagen. Sover mye bedre i sportsdelen, men er ikke så glad i å gå på tur når han er våken... Muligens blir han litt "skremt" av alle inntrykkene, er jo vendt framover den sportsvogna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå