Gå til innhold

Noen som kan litt Windows utforsker(explorer) ...litt utenom

Anbefalte innlegg

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg er nesten helt sikker på at det er mulig å velge mange filer og så legge til noe mytt i deler av navnet.

Jeg ønsker å gjøre det med bilder. Ønsker å ha dato som en del av navnet. Tror da at jeg kan velge f.eks 10 bilder og si at de utenom det navnet de har også skal hete datoen.

Noen som vet hvordan ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar du ikke bare å merker de bildene du vil ha og tar "lagre som"?

Skrevet

Beklager, men det er ikke mulig å gjøre endringer i filnavnet til flere filer samtidig.

For å gjøre det er det mulig å laste ned programmer som kan gjøre det for deg. Men i Windows utforsker er det ikke mulig dessverre :(

Gjest Ut på tur
Skrevet

Takk for svar Anonym,

Ser ut som dette er noe du kan litt om. Er det noen gratis programmer jeg kan laste ned for å gjøre dette fort og enkelt ?

Skrevet

Jeg veit dessverre ikke om noe konkret gratis program som kan gjøre det enkelt og greit.. Flere år siden jeg gjorde det sist selv.

Men prøv å gå inn på www.download.com og søk på "file renamer" eller "multiple rename" eller noe sånt og se om du finner noen treff.

Les gjerne litt på hva andre skriver om programmene først, da det ofte finnes en del tungvinte programmer.

Tok et kjapt søk der selv nå, og det så ut som om det fantes en del alternative programmer du kan prøve ut!

Lykke til!

Skrevet

IrfanView er et gratis bildebehandlingsprogram som kan gjøre det for deg. Du kan resize, rename, change filetype etc under batch process delen av programmet. Glimmredne program for enkel bildebehandling.

www.irfanview.com

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...