Anonym bruker Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 Jeg skal prøve å skrive dette så kort som mulig. Jeg har et barn fra før på 1,5 år nå og jeg og min kjære ønsker oss en til og har prøvd en stund, det gikk av seg selv med den første, men nå er jeg på vei til å miste motet. Så jeg lurer litt på hvor lang tid det har tatt for andre når de planla graviditet nr 2? Jeg har prøvd å regne ut eggløsning på babyverden.no og jeg har prøvd å ikke bry meg om datoer, jeg har vært positiv, jeg har vært rasende sint og jeg har grått. Når jeg hadde "eggløsningsdato" nå sist og noen av dagene rundt, har jeg hatt små blødninger og ble litt bekymret, hva kan disse blødningene bety? Kan det være bare skjøre blodkar, eller at evnt. egg fester seg, eller et tegn på at det sikkert ikke går denne gangen heller? Håper noen av dere har noen svar/tips eller hva som helst egentlig. På forhånd takk!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 Det tok vel 3 perioder for vår del. Jeg var jo selvfølgelig suuuuperstressa og trodde jeg hadde gått i stykker eller noe:) Men den mnd det "endelig" satt hadde vi sex annenhver dag fra uken før el skulle være til uken etter, og det funket gitt.) Blødninger har jeg ingen kjennskap til rundt el, kanskje du skal ringe fastlegen, bare for å høre? Mye bedre enn å gå rundt å engste seg! Fant foressten ut at jeg sannsynligvis har tidligere el enn standaren, passer fint med de to andre gangene jeg har vært gravid også, kanskej uken før eller noe, stemmer også godt med terminen jeg fikk på ul. Lykke, lykke til , det går nok kjempebra! Det er visst ikke uvanlig at friske, fruktbare mennesker holder på en stund før det går!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 Det er noen som har en blødning når de har eggløsning. Har du dette blodet, så er det bare å hoppe i "høyet" med en gang ;o) Men du, ikke stress, for det har du virkelig ingen grunn til ettersom du ikke kan ha prøvd særlig lang tid. Ta en titt inn på ønskebarn.no (el. fub.no) så får du se folk som virkelig sliter. De har grunn til å klage!! Hvis du stiller ditt spørsmål der, så er det sikkert noen som kan gi deg et bedre svar på spørsmålet ditt.
mai mammaen til to Skrevet 18. november 2007 #4 Skrevet 18. november 2007 tror det er helt inviduelt jeg.. jeg ble gravid på første forsøk med snuppa. denne gangen så gikk det på andre forsøk. jeg ble ganske skuffet når jeg fikk mensen for forventet jo egentlig at det skulle gå like fort denne gangen... men tror kanskje at ammingen også gjorde sitt..for sluttet med ammingen og ble gravid med engang.... jeg ville uansett bare prøvd å slappe av...det kommer nok en spire om ikke så lang tid. og da blir du nok kjempe glad;)
Anonym bruker Skrevet 18. november 2007 #5 Skrevet 18. november 2007 takker for svar, men jeg håper dette ikke blir tolket i den retning at innlegget er lagt inn for å syte å klage, jeg vet det finnes de som virkelig sliter og selv kjenner jeg en som aldri kan få egne barn og jeg har virkelig respekt til dem for hvordan de takler det hele. Jeg vet det tar tid selv for de som er friske og sunne og det er ikke annet å gjøre enn å prøve, hovedsaken med innlegget var vel egentlig å høre hvordan andre har opplevd det, det hender man bare trenger å prate litt med andre om ting uten at man er ute etter å klage. )
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 Jeg skjønner deg kjempegodt! Etter tre-fire mnd med AKTIV prøving rundt det jeg trodde var el, gikk jeg hen og kjøpte meg en fertilitetsmonitor på apoteket. (Jada, vet at tre-fire mnd ikke egentlig er unormalt lang tid, men jøye meg for noen laaange mnd!) Viste seg at syklusen min hadde blitt mye kortere siden før første graviditet. Monitoren var dyr (rundt 1500,- med testpinner), men jaggu satt'n med en gang - er nå fem-seks lykkelige uker på vei =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå