Gå til innhold

hvordan er en MA?

Bebis lucas08 venter en til

Anbefalte innlegg

Skrevet

er liv redd nå for at baby er død inni meg..

er i snart i siste uken i 1.tri 10+4 og kjenner nå at jeg er redd..

hvordan merker man en ma? vokser livmoren selvom man har ma?

jeg kjenner ikke livmoren enda, når begynner man å kjenne den?

off..

håper noen kan hjelpe meg med å få roet nervene..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet er att man ikke merker en ma.(jeg gjorde ikke det, kan ikke snakke for andre her)

Jeg hadde en liten bløding men ikke sånn att jeg trodde jeg mistet!

Egentlig bare litt på papiret!

Livmoren kjente jeg ikke før uke 15 denne gangen.

Men ta en tur til legen og sjekk vist du er urolig for dette, men du skal se att ingenting er galt med spiren din:)

Lykke til:)

Skrevet

Slapp av! :) Alle har en periode der de mister symptomer og er nervøs for at det er noe som er galt!! :)

I aller aller fleste tilfellene så er alt i skjønneste orden! :)

Livmoren kommer som regel ikke opp fra skambeinet før ca uke 12, så enda er det endel dager til det! :)

Slapp av, lag deg en kopp med kakao, sett deg i sofaen i armkroken til mannen din (eller alene) og nyt det at du har en kjempesøt nydelig liten baby sprellende inni magen din!! :D

Skrevet

takk for gode ord...

jeg har jo vært på ultralyd 2 ganger en gang i uke 6 og en i uke 9.. og hjertet slår fint og han vokser helt fint..

men er allikevell redd for at noe er galt.. er skummelt når jeg ikke har kontroll på slike ting..

hvor stor er sjangsen for at det går bra når man har sett hjertet slå og slikt..?

har ikke lyst å ringe legen for enda en ul..

Skrevet

Tror det er ca 98-99% sikkert at alt er i orden om man har sett et bankende hjerte! :)

Alt er i orden skal du se! :)

Skrevet

håper virkeli det.. skal til legen 7 desember å høre på hjertet..

kan man høre det så tidlig..? er da i uke 14 eller 13 pluss noen dager.. er redd for at han ikke vil finne noe hjertelyd, er litt stor rundt magen.. off.. jeg bekymrer meg mye her ja...

takk for svar..

noen som kan hjelpe med dette siste spørsmålet så jeg kan få sove godt i natt...?

Skrevet

Noe er skikkelig heldig å får høre det så tidlig, men da må alt ligge til rette for det! :) Bla så må ungen ligge med ryggen sin mot ryggen din! :) Det behøver ikke ha noe å si det i det hele tatt det at du har litt polstring på magen! :)

Så hvis du ikke får høre hjertelyden da, så må du ikke bli bekymret!! Jeg var inne til jordmor i uke 18, og hørte det IKKE! Mange leger og jordmødre vil ikke prøve å lytte etter hjertelyden før i uke 18-20 ihvertfall! :)

Men hvis legen din da sier at alt virker OK og han kanske kjenner livmora di i tillegg, så er nok alt ok! :D

Gled deg til UL i ca uke 18 du! :)

Skrevet

Det kan være du hører hjertelyden, men det er slettes ikke sikkert. Vi hørte den i uke 14 men da sa jordmor før hun begynte å lete at jeg ikke måtte bli opprørt og redd hvis hun ikke fant den fordi det var så tidlig. Eventuelt kan du ta en privat ul etter 12 fullgåtte uker. Da kan de også se eventuelle avvik hos barnet.

Jeg har selv hatt en ma. Den ble oppdaget tilfeldig i uke 11. Jeg hadde sett et bankende hjerte i uke 7. Jeg ble ikke overrasket, hadde helt fra jeg fant ut at jeg var gravid følt på meg at de ikke kom til å gå bra.

Alt føles så mye bedre når man kommer så langt at man kjenner bevegelse der innefra :o)

Dette går sikkert kjempebra. Vi er fæle til å bekymre oss vi jentene. Lykke til!!

Skrevet

tusen takk..

det var snilt å si.. føler meg litt bedre..

er ikke kjekkt å være redd sånn så dette..

skal legge meg ned å sove i armkroken til mannen nå og se film mens eg sove.. :P

lykke til du og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...