081013 Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 har forstått det sånn at etter ul, så kommer jordmor til å sjekke hjertelyden hver gang frem mot fødsel. men hva skjer hvis hun mot formodning ikke hører denne. det e rjo lettere for de som tar ul i ogmed at de kan se at hjertet slå. blir man da henvist til ny ul?
Leirha Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 Det vet jeg ingeting om, men hvis du er over 18 uker og JM eller lege ikke finner hjertelyd så kan jeg tenke meg at du blie henvist til ny UL.
mamma`n til nurk Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 Spørs vel helt på situasjonen, tror jeg. I mitt tilfelle hørte ikke jordmor hjertelyden, men hun hørte morkaka suse, og hørte at den lille sparket seg vekk hver gang hun kom i nærheten. Jeg har en aktiv krabat, så er ikke bekymret. Men hvis hun ikke finner lyden, og den lille ikke er veldig aktiv, kan det nok hende du får ultralyd. Men må også huske at barnet må ligge tilrette for å ha muligheten for å høre hjertelyd. Man må høre gjennom ryggen på nurket, og det er ikke alltid like lett og treffe riktig. Uansett, hvis jordmor har noe som helst tvil om at alt ikke er 100% i orden blir du nok sendt videre! De tar ingen sjanser når det gjelder din og barnets helse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå