Gå til innhold

Noen som har tatt eksamen på universitetet her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha første eksamen og lurer på om man skal skrive innledning,og avslutning på eksamen. står sikkert et sted på sidene men tenkte høre hva andre har gjort. er 4 timers eksamen i pedagogikk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det skal du.

Innledning

Drøfting

Konklusjon

(sånn i korte trekk...).

Skrevet

På vår pedagogikk-eksamen var det deloppgaver, og vi skulle ikke skrive innledning , hovedel og avslutning/ konklusjon. Vi skulle rett og slett svare på det som det ble spurt om i de ulike delene. En av delene var en drøftingsoppgave, og da sier det seg selv at man skriver en kort innledning først og en konklusjon etterpå :o)

Skrevet

Kommer helt an på oppgaven. Det som derimot er veldig viktig å huske er å vise at du kan mer enn bare spy opp igjen faktakunnskapen din og sette stoffet i sammenheng uten at du ror deg ut av tema. Da ligger du bra an :-) Lykke til da!

Skrevet

Det kommer nok ann på oppgaven ja. Jeg har også hatt (flere) eksamen i pedagogikk og hver gang har det stått i selve oppgaven hva som skal være med. Dersom det ikke står i oppgaveteksten, eller at lærer har gitt noe konkret beskjed om det, bør det heller ikke være krav om innledning og avslutning.

Skrevet

Du hadde ikke tilfeldigvis eksamen i dag??

For det hadde jeg, og det gikk skikkelig dårlig....=/

Skrevet

Hei, vet ikke med HI om hun hadde i dag men det hadde jeg!!!!

I UTVIT 1000 område 3 og 4.på uio, det gikk ikke bra.....uff uff...

Hadde du også?

Skrevet

hehe, ja akkurat det jeg hadde! Det gikk ikke særlig bra nei =(

krysser alt jeg har for at jeg står, men er neimen ikke sikker...

hehe, så moro, verden er liten...

Hvor satt du?

Jeg satt på midterste rekke, nr 3 ;)

Skrevet

hei igjen, så morro! verden er liten ja:-)

satt helt forran kom litt sent, satt i kø gjennom oslo i over 2 timer så var litt stressa...I tilegg skulle lille jenta ha litt pupp først men kom sånn ti på ni da så var ikke så langt unna de 15 min man skulle komme før.

Hvilken oppgaver tok du? Tok 1a og 2b. Men kom hjem og så i tønnesen boka, og hadde selvfølgelig skrevet om enhetskolen på 1900tallet og ikke noe fra 1945 og utover. uff uff.....

og hadde ikke den digital kompetanse boka så skrev bare ut fra hva jeg trodde var positivt og negativt...har ikke blitt så my elesing i det siste.

Du da? har du barn?går du spes ped eller ped?

Skrevet

jeg tok 1b og 2b. den siste ble bare jall, ikke mye pensum jeg klarte å dra inn der gitt! Var usikker på hvem av enerne jeg skulle ta, men kan nada om spes.ped så endte på læreplannivåene i stedet, og det ble omtrent like mye jall, huff!! Håper bare jeg står, orker ikke ett semester til med dette!

tar altså ped, begynte i fjor høst, men har perm nå.

Har barn ja, liten snuppe her og, hun kom 14.juli, derfor jeg ikke rakk eksamen til sommeren, dvs, rakk den jo egentlig, men var så lite motivert og lei..

Du da? Når kom din? ped eller spes.ped? begynte du i fjor høst du og?

Skrevet

hei igjen:-)

Hun kom 2 mai i år, så kunne jo egentlg tatt eksamen men orket ikke tanken rett etter fødsel.

tar spes ped, har ikke perm i år men har ikke hatt noen av emnene for i år så skulle vel strengt tatt hat perm:-) men men... får vel bruke et ekstra år:-)

kansje jeg kan sende deg PM så slipper vi at innleggen havner så langt ned, evt at vi må dytte. synes det var så morro å møte noen i någenlunde samme situasjon:-) jentene våres er jo ikke så langt unna i alder heller:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...