Luna** Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 Hei! Jenta vår er 3 uker, og elsker å kikke seg rundt, og blir utålmodig av å bare ligge i vogga. Litt travelt å bære henne rundt også.... Vi skal kjøpe en vippestol. Hvilken anbefaler dere? Merke? Pris? Hvor lenge kan dere bruke den? Kan en feste "lekebøyle" på den?
oktober74 Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 Hei! Vi har brukt BABY BJØRN sin, den er super. Kan justeres fint og passer godt når de er veldig små. Kanskje litt dyr, men vel verdt pengene.
Gjest Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 Vi har en fra Carena, den kan også legges i alle mulige stillinger, ligner veldig på Babybjørnen, har alle de samme funksjonene. Mener å huske den koster ca 300 kr. Aner ikke om det kan festes en bøyle på den, vi bruker den kun når babyen skal ha mat, er ikke noe fan av vippestoler, mener babyer helst bør ligge på gulvet (på en matte, et teppe eller hva som helst) eller i en lekegrind, så derfor har jeg ikke prøvd ut så mye. Men den er fin den vi har da.
Gjest Ut på tur Skrevet 18. november 2007 #4 Skrevet 18. november 2007 Vi har Babybjørn , jeg syntes hun satt litt for mye oppreist da hun var 6 uker og vi kjøpte den. Hun var rett og slett ikke tung nok ( 5 kilo) nå er det bedre. På Helsestasjonen anbefalte de at man ikke brukte vippestol i stor grad før de var litt større. Da jeg var der var hun 5-6 uker gammel og da sa hun at det var ok de satt der i kort tid når man f.eks spiser middag selv. Jeg drar med meg ett tykt teppe rundt i huset som hun ligger på da følger hun greit med Nå er hun ca 3 måneder og vi bruker vippestolen mer og mer Vil anbefale deg en stol du kan påmontere en bøyle med leker. (Alternativ til å bære henne er jo bæresjal eller andre bæreseler. Vi bruker elastisk bæresjal)
Mor di! Skrevet 18. november 2007 #5 Skrevet 18. november 2007 Vi har New baby sin, vet den er ganske dyr ny (900), men fikk kjøpt den brukt. Veldig fornøyd med den, og kan feste sånn leke fra Tiny Love over slik han kan sitte lenge og leke i den =) Kan justeres veldig, både i beina go toppen.
Mor di! Skrevet 18. november 2007 #6 Skrevet 18. november 2007 Prøver selvsagt å la han ligge på gulvet og leke, men ikke alltid det er så populært. Da er det greit å ha et alternativ =)
oblix Skrevet 18. november 2007 #7 Skrevet 18. november 2007 BABY BJØRN er den beste synes vi, har prøvd ett par andre før det. Denne vippestolen er veldig bra for ryggen deres sier en del fysioterapeuter. Dessuten vipper den opp og ned når barnet sparker, gutten vår elsker den. Koster rundt 700 kr tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2007 #8 Skrevet 18. november 2007 Anbefaler baby bjørn, Har brukt den på begge mine og de elsker den begge to. Lett å slå sammen og ta med også. De første ukene kan du jo legge et lite teppe i knekken mellom rygg/rompe så blir den rettere i ryggen. Har ikke hatt noe problem med å bruke den fra 4 kg:) Det selges egen lekebøyle til med tre bamser eller noe sånt
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 18. november 2007 #9 Skrevet 18. november 2007 Vi fikk Ole-Brum vippestolen fra Jysk når junior var ca 3-4 uker. Vi er fornøyd med den stolen, tror det er grei pris på den også (var en gave så er ikke sikker). Ryggen kan justeres, så den er så godt som flat. Vi bruker den fortsatt veldig flatt. Også har den ei bøyle med Ole Brum, Tussi og Tigergutt. Kan nok feste andre ting der også. Stolen står i grunn fast på kjøkkenet og brukes når vi spiser eller lager mat.
Ladybug~N&E Skrevet 19. november 2007 #10 Skrevet 19. november 2007 har en fra barn&utstyr som heter titaniumbaby. den mangler litt side støtte så passer ikke heeelt til nyfødte da. (kun i liggestilling) stolen kan legges helt ned så den blir flat. da er den også god å sove i. (er jo selvsagt sånn belte på da mellom skrævet) vi bruker den som seng til dagsoving i stua. ryggen kan heises opp i flere posisjoner. man kan også heise opp setedelen så babyen får mer sittestilling etterhvert som den blir større så den ikke "henger" i stolen. har brukt liggeposisjonen mest men nå er han 3mnd og elsker å sitte i stolen sin og følge med på alt som skjer rundt seg! da er det fint at det ikke er en stol han ligger "nedi" for da får han med seg alt fra alle vinkler;) det er ikke noe voldsom vippefunksjon, den gynger mer, på den men når babyen sparker vipper den. det er klosser på understellet som man vrir andre veien så vippen bli borte. genialt når babyen skal sitte å spise f.eks. (babybjørn f.eks vipper hele tiden) helt genial fra de er ganske små til de er ganske store! her har den blitt flittig brukt fra han var 4uker gammel og jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skulle gjort uten.at han skal ligge å glo nedi vognbagen hver gang jeg skal gjøre noe er ikke aktuelt. kjempefornøyd!!
NyBaby2007 Skrevet 19. november 2007 #11 Skrevet 19. november 2007 Baby bjørn uten tvil. Di andre er så dårlige at man kan like godt la vær... Ihvertfall synes min baby det
Turid Laila Skrevet 19. november 2007 #12 Skrevet 19. november 2007 Baby Bjørn, kan brukes lenge, kan settes på lekebøyle, den må kjøpes separat, pris for stolen 750,- på Babyshop
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 19. november 2007 #13 Skrevet 19. november 2007 Vi har også babybjørn sin. Veldig fornøyd:)
jubaloooo med to stk Skrevet 19. november 2007 #14 Skrevet 19. november 2007 vi har babybjørn. baby liker den godt-vipper seg selv:) flere innstillinger utifra vekt, og mulighet for å vaske trekket (greit om man skal gi grøt). leke kan kjøpes separat til å feste på. mulig du finner en fint på f.eks finn.no brukt hvis det er pengene det står på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå