Gå til innhold

Kornsirkler.

Meg + 2 prinsesser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så fasinerende og se på bilder av disse sirklene og bildene, jeg blir helt oppslukt. Er det noen som vil oss noe, vil nå oss gjennom bilder og symboler, eller driver noen gjøn med oss (hvordan i huleste skulle noen klart det?) Nei, det er helt ufattelig for meg ihvertfall.

Hva tror dere da? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg aner ikke. Har sett mange programmer med dette og mange ulike forsøk som viser hvordan man kan lage falske kornsirkler på kort tid, men også der noen studenter prøvde et prosjekt hor de skulle få til en der de hadde riktig nivå av metaller, helt gjevnt, intrikat mønster, i mørke på et par timer osv og de hadde ikke sjangs å bli mer en en fjeredelsferdig enda så mye utstyr de hadde, så de selv begynte å tro litt på utenomjordiske løsninger til slutt enda de var skeptikere. Jeg tror nok ikke Tellus er eneste planten i hele universet med intelligent liv, men klarer ikke helt å ta stilling til om jeg tror det er romvesner som kommer på besøk til oss eller ei. Time will show...

Skrevet

en kompis av en kompis av meg lagde det for noen år sidem. Fikk førstesida i lokalavisa, og lurer på om ikke riksavisene skrev om det også.

Skrevet

Jeg klarer liksom ikke å tro helt på det utenomjordiske jeg heller, det blir litt vel synes jeg. Men man vet aldri. Hm, en kompis lagde? Den var kanskje ikke av største laget den da eller? Hm... Du har ikke noen fler opplysninger, så kanskje jeg kan google meg frem til noen skriverier;)

Skrevet

Er kjempefascinert av det jeg :o)

Hvorfor ikke, liksom, tenker jeg...

Skrevet

Den var nok ikke av de største, men det var flere som var med på å lage den. Det var tidlig på nittitallet en gang, så spørs om du finner noe på nettet. Å legge kornet ned er enkelt, da trenger man bare en planke. Å få til mønsteret er verre.

Jeg tror det finnes liv på andre planeter. Helt sikkert. Men kornsirklene lager vi nok selv.

Skrevet

http://kornsirkler.org/

Der står det mye, bla om en kornsirkel som ble laget på 1 time og 45 minutter.. Hvordan kan mennesker ha laget det? Her har jeg kopiert et utdrag..

Det gigantiske kornmønsteret er ca 350 meter langt og mer enn 60 meter bredt.

Det består av 150 sirkler.

Mer enn 20.000 kvadratmeter med korn er lagt ned.

NOEN VIKTIGE FAKTA OM KORNSIRKELEN

Som man kan se av bildet over, er East Field ikke flatt, men "bølger" med et par meters høydeforskjeller.

Dette innebærer at en person som står i den en ende av kornsirkelen, ikke kan se folk i den andre

enden av mønsteret.

Oppmåling av mønsteret har vist at de sirklene som ligger på flat mark, er perfekte sirkler, mens de som

ligger i en skrent, er ovaler. Dette gjør at mønsetret ser perfekt ut fra lufta.

Bare å stikke ut et slikt mønster med den nødvendige nøyaktigheten på et jorde som ikke er flatt,

er en oppgave som selvsagt ville være umulig å utføre i løpet av en time og 45 minutter, selv i dagslys!

Det er utenkelig at noen skulle klare dette uten noen form for lys, på et jorde med slike høydeforskjeller.

Skrevet

Neida,jeg tar det meste med en klype salt ;) Men likevel, kornsirkler har noe uforklarlig ved seg, er noe "rart" der..

Skrevet

Toten? Jeg kjenner noen der som lurte folk i flere år.

Skrevet

Det fins dokumentarer som meget overbevisende gir oss en overnaturlig eller utenomjordisk forklaring på kornsirklene. Så fins det de dokumentarene som gir en naturlig forklaring - at det er spøkefugler og de viser også hvor lett det er å lage de når man vet hva men skal gjøre.

De fleste sirklene er lagd på samme måte som man kan lage intrikate mønstre med en passer - og det er da kjempeenkelt. Man trenger ikke mye lys for å gå i en sirkel hvis man har et tau med en påle i midten...

Selv har jeg bare sett en kornsirkel og den var formet som en gris - og høyst menneskeskapt. Og sikkert til bondens store ergrelse.

Synes også at det er rart at hvis dette er utenomjordiske vesner som lager dette som et budskap til oss, hvorfor ikke gjøre det på en fotballbane???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...