gullet0305+09 Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 Er så usikker..... Vi har en gutt på 2,5 år og begynner å kjenne at vi lengter etter ett barn til. Men nå er vi midt i prosess hvor vi bygger hus, og dette skal være ferdig i april/mai. Så vurderer vi litt frem og tilbake, for det hadde vært greit å være kommet i hus før jeg eventuelt blir gravid, men samtidig føler vi at det er så lenge til. Og at aldersforskjellen mellom gutten vår og neste barn blir stor. Er jo ikke sikkert det klaffer like fort som det gjorde når vi ble gravid med gutten vår. Noen synspunkter,erfaringer eller råd? Blir veldig glad for litt innspill:-)
temi & keli Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 Jeg syns det kommer veldig an på en del ting, jeg.. 1) Hvor mye egeninnsats skal dere legge i huset? Må du være med å gjøre mye, eller blir du mye alene med gutten mens far er i huset? 2) Hvordan var svangerskapet sist? Vet jo at det ikke har noe å si, helt teoretisk, men mange føler de får veldig like svangerskap.. 3) Har du familie rundt deg som kan ta i et tak, enten med hus eller sønn hvis det skulle bli nødvendig? -og ikke minst; hva vil det gjøre med den økonomiske situasjonen å få barn rett etter at huset er på plass, mtp utgifter... -og ser du at det er en løsning på alle punktene ovenfor, ville jeg fyrt løs
Maigullet Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 Heisann! Dette er jo et valg som bare dere kan ta. Det som passer for noen, passer kanskje ikke for andre. Selv valgte vi å prøve på nr. 2 da vi hadde planer om å totalrenovere huset mens vi bodde i det. Det endte med at jeg ble gravid, masse sykmeldt og gikk midt oppi to snekkere i et år i tillegg til rørleggere, elektrikere, flislegger og en hel masse rot. Det var en prøvelse, men vi er veldig glad for at vi gjorde det sånn. Hadde vi skulle ventet til vi var ferdig ville det blitt større aldersforskjell på barna, og det ønsket vi ikke. Mitt første svangerskap gikk knirkefritt og jeg jobba 100% helt til jeg gikk ut i permisjon, men svangerskap nr. 2 var noe helt annet,- og det er ofte sånn. Dersom dere skal satse på en til nå, må dere være forberedt på at du kanskje ikke kan hjelpe til så mye som du ønsker, og at det kan bli "tussig", - men det vet man jo ikke på forhånd... Dere får veie fordeler og ulemper opp mot hverandre,- så finner dere nok ut hva som passer best for dere Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå