nickoline og supermann Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 hva har de to tingene med hverandre å gjøre da?????
d",)~^~^~ Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 Skal man først være hedning og ikke komme til himmelen så er det jo dumt å døpe unga sånn at de får den sjansen. Er vel det som er tanken bak innlegget.
nickoline og supermann Skrevet 18. november 2007 #4 Skrevet 18. november 2007 ja, det var en jævla glup tanke.
nickoline og supermann Skrevet 18. november 2007 #6 Skrevet 18. november 2007 eller hvorfor ha navnefest?????????????
ragna Skrevet 18. november 2007 #7 Skrevet 18. november 2007 det var vel det du skulle drite en lang en i. ikke pokker om jeg skal gifte meg (bank i bordet). men om jeg vil døpe barna mine eller ei er det jeg som avgjør. du har absolutt ingen gjenomslagskraft...irriterende ikke sant?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2007 #8 Skrevet 18. november 2007 Snålt at ingen bare kan svare på hvorfor, men dere har vel ikke noe vettu å svare da....
nickoline og supermann Skrevet 18. november 2007 #9 Skrevet 18. november 2007 fordi vi ikke skal gifte oss..........enkelt og greit det vel!
d",)~^~^~ Skrevet 18. november 2007 #10 Skrevet 18. november 2007 Det å døpe barna har ingen sammenheng med ekteskap spør du meg. Dåp handler for meg om tradisjon. Ekteskap handler om en avtale mellom meg og min kjære og er mer en juridisk handling.
RundLurt? Skrevet 18. november 2007 #11 Skrevet 18. november 2007 Fordi at dumminger som deg skal ha noe å lure på/ irritere seg over! Hva ville livet vært uten en eller flere NN som la seg oppi alt andre foretok seg og ikke?
Cat.68 Skrevet 18. november 2007 #12 Skrevet 18. november 2007 Hvis man døper barnet og gifter seg samtidlig, er det greit da?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. november 2007 #13 Skrevet 18. november 2007 Da må man faktisk ta vielsen først.
Gjest Skrevet 19. november 2007 #15 Skrevet 19. november 2007 Dåp har da absolutt INGENTING med tradisjon å gjøre!!! Synes det er helt utrolig at mennesker kan stå foran Gud og presten å love å oppdra barnet i kristen tro, når de setter sin fot i kirken en gang i året.... Å bruke unnskyldninger som tradisjon er bare tull og fjas...er vel kanskje gavene dere er ute etter da...
nickoline og supermann Skrevet 19. november 2007 #16 Skrevet 19. november 2007 stå foran gud....... da må jeg se bedre etter neste gang. kirken er faktisk på mange områder blitt ganske rund i kantene. vi har to flotte prester her. mamma sitter i kirkerådet og er gift med en mann(min pappa) som har vært gift før osv..........de fikk ikke gifte seg i vår kirke den gangen. i dag er det heldigvis anderledes. pappa er hjertlig velkommen i vår kirke!!!! noen døper av tradisjon, andre med større eller mindre tro. Det får bli opp til hver og en........ forstår ikke hvorfor man skal stå til rette for sine valg her inne hele tiden!
Gjest Skrevet 19. november 2007 #17 Skrevet 19. november 2007 Selv om kirken er blitt mer rund i kantene vil jeg påstå å si at dåpen er noen av det mest hellige rituale man kan gjennomføre i kirken. Jeg synes faktisk at man ikke skal døpe barna i hytt og pine, kun på grunn av tradisjon. Hva med å se litt mer på budskapet i handlingen og prøve å leve opp til det?
nickoline og supermann Skrevet 19. november 2007 #18 Skrevet 19. november 2007 og hva mener du man skal leve opp til da...........bønn og syndsforlatelse? Eller leve som normale mennesker.................
Gjest Skrevet 19. november 2007 #19 Skrevet 19. november 2007 Kveldsbønn er jo bare koselig da : ) Ta deg en tur i kirken ikke bare en gang i året f. eks. Lære barnet ditt litt om det kristne verdisynet... Det er ikke Gud som dømmer deg for dine handlinger, men det gjør du faktisk selv... Hva er normale mennesker for det? det er et relativt begrep...
nickoline og supermann Skrevet 19. november 2007 #20 Skrevet 19. november 2007 men vet du/dere at folk ikke går i kirken en gang i året, ber kveldsbønn og andre ting. Jeg går i kirken i ny og ne. bla julaften. fordi jeg synes det er hyggelig å høre julebudskapet, synge julesanger, minnes min familie som ikke er der lenger......... må man tro på gud. holder det ikke med å tro på jesus....... jeg mener man kan døpe barna uavhengig av hvor mange ganger man går i kirken og ber aftenbønn. hver og en må få leve sitt liv slik de vil. Gud ga mennesket egen vilje..........., så vidt jeg vet..........
Gjest Skrevet 19. november 2007 #21 Skrevet 19. november 2007 Jesus er jo Gud da...Hørt om treenigheten? Gud, Jesus og Den Hellige Ånd? De er en og ett. Kjempefint at du kanskje går litt oftere i kirken og føler litt tilhørighet, men vet om mange som absolutt nesten ikke vil vedkjenne seg kirken, men som alkivel på død og liv skal døpe barnet sitt i kirken og for meg blir det rett og slett meningsløst! Dersom man skal døpe barnet i kirken bør det ihvertfall få litt kristen oppdragelse og lære det grunnleggende i et kristent menneskesyn.
Gjest Skrevet 19. november 2007 #22 Skrevet 19. november 2007 så ungen ikke skal komme til helvete SÅKLART
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå