Gå til innhold

Når kan jeg teste? (nybegynner her....)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min vil at jeg skal ta en graviditetstest. Har hatt små blødninger i 5-6 dager nå. Går på p-piller (er nøye med å ta dem hver dag til samme tid), og planlegger ikke å få barn nå, men noe er unormalt. Når kan/bør jeg teste? Venter mensen om ca. en uke. Skal jeg vente og se om den kommer, eller teste før det? Hvor lenge er det vanlig at evt. festeblødninger varer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan tidligst teste 3 dager før forventet mens, men bør vel vente til selve dagen egentlig..

Festeblødning er kanskje individuelt hvor lenge man har spor, men tror ikke det er snakk om mer enn en dag da..

Skrevet

Andre sier at jeg kan teste nå, siden jeg har hatt disse blødningene i 5-6 dager allerede.

Jeg har veldig lyst til å teste i morgen. Enten det eller ringe legen. Noe er i alle fall ikke som det skal være.

Det er nok ikke hormonforstyrrelser heller - tror jeg. Jeg har ikke hatt noe uregelmessiheter på de to årene jeg har gått på p-piller. Om det kan være stress, vet jeg ikke. Jeg er jo ikke noe mer stressa nå enn normalt, så jeg skjønner ikke helt. Jeg vil bare vite hva dette her er jeg.....

Selv om det passer dårlig å bli gravid nå, så hadde det for så vidt vært spennende og koselig også.....

Skrevet

Har kjøpt en test, og har så lyst til å teste. Men jeg burde vel vente til onsdag eller lørdag når jeg egentlig venter mensen.

Men jeg tror jeg tester nå, også kan jeg jo gjøre det på nytt igjen til helga....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...