kokosyklus Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 Måtte inn på Ullevål i går morges etter en hel natt med regelmessige kynnere. Hvert 10. min. Så da skal jeg helst ligge i ro på sofa de neste to ukene og se an videre om jeg kan begynne å jobbe igjen...Ja ja! Fikk eget rom på føden i noen timer. Det var spennende å se fødeavdelingen. Fødeavdeling A på Ullevål var over all forventning synes vi. Fresht bad oxo:) Så da så! Trodde hele Ullevål var nedslitt, men det var ikke så verst på føden:)
mrss83 Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 i samme båt som deg jeg... gikk over etter et døgn på meg, men da hadde jeg allerede blitt sykemeldt i 3 uker. nå kommer kynnere hver gang jeg gjør noe, så da har jeg fått beskjed om å sette meg eller leggemeg til de er over. ikke så myeå finne på når en skal kunne legge seg når som helst
majsenna™ Skrevet 18. november 2007 #4 Skrevet 18. november 2007 Hmm.. jeg trodde det var vanlig å få kynnere hele tiden jeg.. Har kynnere hele tiden , kanskje ikke med jevne mellomrom slik riene skal være, men om natten er magen nesten konstant hard og vond. Burde jeg senke terskelen min litt for å kontakte føden?? Jeg bor ikke langt unna Ullevål hvor jeg har fødeplass, så jeg tenkte jeg ikke skulle reise ned dit før det var max 10 min mellom riene.. Nå ble jeg plutselig veldig forvirret.. Er det slik at de ble redd for at kynnerene dine skulle gå over i rier, eller at det du trodde var kynnere egentlig var rier?? Håper på svar, for nå sitter jeg her som et enste stort spmtegn. PS.: Godt å høre at avd A er fin, da er vel B tilsvarende håper jeg Gleder meg faktisk, jeg!!
kokosyklus Skrevet 18. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. november 2007 Jeg er i uke 29. jeg har hatt høy terskel for å kontakte føden, men var på kontroll hos jordmor på fredag. hun mente at jeg burde kontakte fødens neste gang jeg opplevde å ha kynnere hele tiden. Så på jobb fredag ringte jeg og da fikk jeg beskljed om å gå hjem fr ajobb og hvile meg. Hun anbefalte ikke å gå på jobb lørdag hvis kynnerene fortsatt var der. Vknet jo om natten og lå med de hele tiden, så da tok de meg inn på Ullevål. de vil sjekke at livmorhalsen ikke påvirkes, da kan de gå over i rier og starte fødselen. Så derfor er jeg sykemeldt i to uker slik at dette kan roe seg igjen. Tror det er viktig å ta kynnerene på alvor, hvis det er hyppig og man er i ro iallefall. Trodde ikke det var så farlig jeg... derfor var jeg ikke så bekymret da de først kom på onsdag. Gikk rundt og vagget med stiv bollemage hele kvelden uten å sette meg å slappe av så mye..
majsenna™ Skrevet 18. november 2007 #6 Skrevet 18. november 2007 Hmm.. da burde jeg kanskje roe ned tempoet mitt litt jeg også. Har selv en ganske høy smerteterskel og har akkurat som deg vagget rundt meg konstant steinhard mage og trodd at det er sånn det skal være.. men nå er jo jeg 36+1.. men det er jo allikevel litt tidlig om riene skulle starte nå...
Gjest Skrevet 18. november 2007 #7 Skrevet 18. november 2007 Hei du! Må ikke føde nå, vettu ;o) Du må vente på meg! Godt å høre at avdelingen ser bra ut. Forhåpentligvis skal jeg ikke være på avdelingen så alt for lenge når min tid har kommet ;oD Lykke til med kynnerne, og håper at de gir seg! Hold oss informert ;o)
kokosyklus Skrevet 19. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 19. november 2007 Det var skikkelig stas å se avdelinegn, Lompa. Så var vi innom hotellet og kjøpte mat mens vi ventet på legen. Det var sååå mange med babyer der nede:) jeg gleder meg veeeeldig! Skal holde henne inne så lenge som mulig da:)) Jordmor mente jeg burde pakke sykehusbagen og gjøre istand ting litt tidligere enn jeg normalt ville gjort og belage meg på en litt tidligere fødsel. Det blir spennende, men hun kan jo komme i uke 42 allikevel.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #9 Skrevet 19. november 2007 Hmm. jeg er i uke 31 og har også dager der magen står som en fotball HELE tiden. Er ikke vondt men den er jo i veien...+ at det sprenger veldig på.Jeg går til og med til og fra jobb med den fotballen. Må holde den litt inne med hendene da for at det ikke skal sprenge for mye på.Forstod på jordmor at dette ikke var farlig-så jeg har bare lært meg å leve med dette....rart at andre har fått annen info. Så lenge de ikke er vonde trodde jeg alt var vel-men blir jo litt usikker nå. Har i grunnen hatt mye kynnere de siste 1,5 md så jeg var tidlig ute med dette.
kokosyklus Skrevet 19. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 19. november 2007 Hm, ja rart at man får forskjellig info. jeg trodde også at de ikke var farlige når de var vonde. Jeg tror de ragerte på at de kom så regelmessig etter en hel natts hvile. At de ikke roer seg når jeg slapper av.. Ikke vet jeg. Du kan jo spørre jordmoren din neste gang. Jeg husker helt ærlig ikke helt alt de sa heller, det var så mye info og jeg var helt satt ut etter å ha blitt maltraktert av en stresset gyn:) Han sjekket meg iallefall og livmorhalsen var bittelitt forkortet "litt kortere enn han helst ville sett den", derfor synes han at jeg burde ta det med ro et par uker. Han satte meg ikke opp til noen ny kontroll, så han var nok ikke så veldig bekymret for at dette skal utvikle seg:)
Staark Skrevet 19. november 2007 #11 Skrevet 19. november 2007 Jeg ble innlagt med regelmessige kynnere i uke 28. Fikk beskjed om at det var premature rier, og at det var bra jeg kontaktet føden. (Jeg har hatt mye kynnere i hele svangerskapet, men nå var de regelmessige i ett par timer) Jeg fikk lungemodningssprøyter, sykmelding 1mnd og streng beskjed om å ta det med ro! Fikk sykmelding ut svangerskapet etter den måneden pga legen min mente det ikke var verdt å risikere å fremprovosere en prematur fødsel ved å jobbe. (Har fysisk jobb) Synes det er rart at du fikk så kort sykmelding,..og at dere andre går rundt med så mange kynnere uten å få beskjed om å ta det me ro. Jeg får ikke reise langt fra sykehus, og må ringe føden om jeg får regelmessige kynnere igjen,...
kokosyklus Skrevet 19. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 19. november 2007 Jeg fikk kort sykemelding fordi jeg ikke hadde premature rier. De tok meg inn på Ullevål for å sjekke omd et var rier eller kynnere. Heldigvis bare kynnere foreløpig, men jeg hadde en en liten forkortning av livmorhalsen, så han ville jeg skulle ta det heelt med ro. Jeg må bare vurdere disse to ukene om jeg skal ta kontakt igjen. Hvis det forstetter bør jeg det. i dag utløser jeg kynnere ved å reise meg opp av stolen og gå to meter til kjøkkenbenken for å skjære meg en brødskive:)
sydilla Skrevet 19. november 2007 #13 Skrevet 19. november 2007 Tror det med sykemelding kommer litt anpå hva slags jobb du har og situasjonen ellers. Jeg har vært 100% aktivtsykemeldt siden uke 17 og kan bare jobbe inntil 10 timer i uka. Fordi jeg får kynnere av stress og de jobben jeg har med mye ledelse og tidsfrister ble for stressende. Men jeg husker fra 1 svangerskap at jeg hadde hørt at "nei kynnere, det er HELT normalt og ingenting å bry seg om" - gikk med magen hard fra uke 20 og fikk premature rier i uke 30. HElt normalt er jo riktig, men at man ikke skal bry seg om det er en annen ting... Det er riktigere å si at kynnere er ingenting å være redd for så lenge de ikke er vonde og/eller regelmessige, men at de kan være et tegn på at du har en for travel/stressende hverdag!
Sunniva78 har to små Skrevet 19. november 2007 #14 Skrevet 19. november 2007 Jeg har også hatt mye kynnere siste ukene. Var til jordmor i dag, og hun mente jeg burde roe ned litt nå. Er 29+2. Visst var det positivt med kynnere, men for mye av det var heller ikke bra sa hun. Var ikke bra om livmoren jobbet på spreng. Jeg synes det er vanskelig å vite hva som er best, så man må jo bare lytte til fagfolk. Men dumt at vi får så forskjellige beskjeder ja...
♡ Jersey ♡ Skrevet 19. november 2007 #15 Skrevet 19. november 2007 vanskelig å vite ja, når dette er farlig og ikke.. har begynt å få kynnere nå de siste ukene, og synes jeg har det mye mer i jobb enn hjemme. Står hele dagen og er derfor 75% sykemeldt, men snakket akkurat med legen nå, og skal inn på torsdag for å vurdere videre... Er 30 uker på torsdag. Vi får ta vare på oss selv og de små der inne!
kokosyklus Skrevet 19. november 2007 Forfatter #16 Skrevet 19. november 2007 Jeg synes ikke det er dumt at vi får forskjellige beskjeder. Ingen kropper er like, ingenkynnere er like, ingen jobbsituasjoner er like. Jeg er sikker på at legene og jordmødrene vurdere ut i fra hver enkelts situasjon, dermed blir det litt forskjellige tilbake meldinger til oss. Jeg jobber som sykepleier på en sengepost. har gått ned til 60 % de siste ukene, men nå ble det vel for mye. Går i 7 timer og bruker kroppen veldig mye i jobben. Har hatt lite kynnerer ellers, men mye på jobb. Natt til lørdag var de regelmessige med 10 min mellomrom. Det bekymret meg at de var regelmessige og ikke gav seg da jeg hvilte men heller ble regelmessige. Nå utløses de så fort jeg beveger meg rundt i leiligheten. Med en gang jeg reiser meg opp av stolen. Skulle egentlig på mediatasjon i kveld, men kommer meg ikke ut av huset. Kjenner det begynner å ta på allerede og jeg har bare vært hjemme en dag... huhei! Godt jeg har dere jentene her inne å skravle med altså
januar-baby Skrevet 19. november 2007 #17 Skrevet 19. november 2007 ja, mulig kokosyklus har et poeng. Jeg har kontor jobb og har det for tiden ikke stress i det hele tatt:) Jordmor spurte meg om det faktisk.Så tror det er lite for meg "å hente" på å være hjemme....... Er liksom litt tidlig å parkere i sofa 2,5 md før termin i min type jobb.Trives med å gå på jobb men merker jo at hadde jeg hatt en gå-jobb ville det tatt på etter hvert å jobbe 100 %....Med så mye kynnere samt generelt at det begynner å bli tungt. Det var jeg som var "anonym" lenger opp, vet ikke hvorfor eg krysset av for det i grunnen:)
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #18 Skrevet 22. november 2007 Bare lurer på hvordan det går med dere. Fortsatt plaget og sykemeldt? Er plaget med kynnere selv nemlig..
mrss83 Skrevet 22. november 2007 #19 Skrevet 22. november 2007 nå er jeg ikke like plaget med kynnere. men den siste uken har jeg fått influensa igjen.... 2.gang på en mnd. lei ja. Så jeg ligger stort sett i senga! og da har jeg ikke fått noen regelmessige kynnere. min sykemld går ut denne mnd, men regner med å få ny, da jeg er alene på jobb og ikke kan sette meg når jeg vil eller må. Og nå som julebordene har begynt er det travelt på jobben!
sydilla Skrevet 22. november 2007 #20 Skrevet 22. november 2007 Fortsatt sykemeldt, men ikke så plaget. Men det kommer hvergang jeg overdriver aktiviteten, så da er det ingen vits i å øke med jobbinga...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå