Gå til innhold

Noen tidligere slitere her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...som har blitt gravide den mnd dere tok en prøvepause og ikke tenkte noe over når el var?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble gravid etter at vi hadde prøvd i 1 år. Da var vi klare for prøverør og ventet bare på at mensen skulle komme.Den mnd. jeg ble gravid hadde vi gitt opp å bli gravide på normal måtte og i tillegg skulle min mann til spania med jobbe da det var viktig. Vi prøvde en gang før han dro- dvs. 1 uke før normal eggløsning.Da gikk det, helt utrolig. Men det er ikke lett å bare ta pause, prøvede det et par ganger, men datoene murrer i hode allikevel. Lykke til. Mitt råd er ikke vent med å søke hjelp!!! Ting tar tid. Vi har brukt over et år på både å få nr. 1 og 2( kommer i des.) og jeg har tatt utallige tester og det samme har min mann+ alle pergotimekurene jeg har vært igjennom.Det er lov å bli frustrert når alle andre får det til så lett, virker i hvertfall slik når man er mitt oppi det.

Skrevet

Vi hadde vært gjennom en del prøver og fikk ganske negativt resultat (sædkvaliteten hans). Så skulle bare ta en siste test hvor de sjekket om svømmerne levde i meg i det hele tatt før vi gikk i gang med prøverør. Det gjorde de (likevel liten sjanse for å bli gravid naturlig) og en uke senere testet vi positivt!!! Skulle sett legen da jeg fortalte det...;-)

Skrevet

Ja.. Vi hadde vel ikke akkurat prøvepause, men var midt oppe i andre prøverørsforsøk. Hadde prøvd i godt over to år. Jeg gikk på medisiner for å nedreguleres til forsøket og ventet bare på mensen for å endelig kunne starte prosessen. Men mensen kom aldri den, og alle var like overraska. Mannen min fleipa med at det umulig kunne være han som var faren, siden vi omtrent ikke hadde sex på den tida. Kanskje en gang på hele syklusen.

Om dette bare var tilfeldig eller psykisk betinget kan jeg dessverre ikke svare på. Jeg vet hvor opprørende det er når folk kommer med råd som "bare slapp av og ikke tenkt på det, da blir du nok gravid". Og jeg vil ikke gi det rådet selv. Jeg tror likevel at psyken kan ha noe å si selv om det ikke er kult å innrømme det.

Men jeg slenger meg på hun over her, om at det er smart å søke hjelp tidlig. Da får man bekreftet/avkreftet om noe er galt, samtidig som man får en fot innenfor systemet.

Lykke til, håper du lykkes snart

Skrevet

Takk for svar!!

Flere....???

Skrevet

vi var prøvere et år, holdt på å bli gal:)

prøvde alle 'tips' fra bligravid sidene, men etter hostesaft rundt el og salviete satt den gitt! vet ikke om det var det som gjorde susen, men skrev likevel på bligravid sidene om det her om dagen, for å gi tipset videre!!

lykke til!!

husker hvor frustrerende det er!!

Skrevet

Vi prøvde i over 1 år.. ca 18 måneder.. Og det klaffet for oss den måneden vi ikke tenkte så mye på å bli gravide.. Den måneden tenkte vi kun på å slappe av og ta vare på hverandre.Kom derfor helt overraskende på oss når det sto gravid på test pinnen..

Klem, og lykke til.. håper du snart får en liten spire **

Skrevet

Vi hadde holdt på i 2 år. Da det ikke ble noe graviditet begynte vi å planlegge bryllup. Jeg hadde vært å hentet brudekjole og bestilt kirke, lokale, fotograf og bestemt meny. x antall mnd hadde vi "kjørt på" rundt el. Denne mnd skulle vi holde oss unna i den perioden, men så havnet vi på fest begge to og ting skjedde ... og der satt'n gitt :-) Bryllupet ble utsatt og flyttet ett år fram :-)

Skrevet

Prøvde i 2 år,da inkludert 1 SA i uke 5(faktisk i 2 pp,allerede) og deretter en MA i uke 11-12 1,5 år etter SA'en.(her hadde jeg blitt gravid på bryllupsnatta,faktisk!) Begynte på utredning,fant ingenting,men de mistenkte endometriose,så hadde en laparoscopi 1,5 mnd etter MA'en for å sjekke det,der fant de kun mikroskopiske endoflekker(helt normalt) og 6 uker etter ble jeg gravid for 3.gang,og har termin nå om 3 dager! Var lei av å prøve,og tenkte vi kunne ta en pause et par mnd,så hoppa over det jeg trodde var EL(har hatt regelmessige sykluser),men bomma visst,for der satt den,gitt! For oss var det nok bare tilfeldig at det tok lang tid,for det er ingenting gærnt med oss.

Håper det klaffer for dere snart,men ikke nøl med å starte utredning,for det kan ta tid,spes. om dem finner noe som ikke er som det skal! Er jo bare å prøve i mellomtida på egen hånd!

Masse lykke til!

Skrevet

Vi prøvde også i 1 1/2 år, og måtte vente lenge før vi kom inn i systemet for prøverør pga at mannen min hadde fått cellegiftbehandlng dette året. De trodde han hadde blitt steril pga dette, men vi var heldige og rakk å fryse ned sæd før han fikk behandling, dermed kunne han likevel få egne biologiske barn. Men det var en lang tid å vente, og da vi endelig kom på ventelista skulle vi inn til kontroll. Det rare var at vi begge så feil på datoen og møtte ikke opp til timen. Men da mensen skulle komme noen uker senere uteble den:) og nå venter vi nr en i januar, helt uten hjelp:) men enig med de over, søk hjelp tidlig, ting tar tid, pluss at jeg opplevde at jeg senket skuldrene masse da vi endelig kom inn i systemet- for da visste vi jo at det var hjelp å få! kanskje derfor det klaffet akkurat den mnd, det er nok sant at det går mye på psyke og tankekraft.. lykke til:)

Skrevet

Vi prøvde i ca ett år (13pp), og hadde begynt med utredning da spiren endelig satt. Nå er det igjen vel tre uker til termin. Tror det utløsende var at jeg hadde lagt "ansvaret" i legens hender. Og tenkte litt at det var kanskje bedre med bursdag i januar enn i desember... Hadde mange nedturer som gikk mer og mer inn på meg. Å ikke tenke så mye på det er nok lurt, men søren så vanskelig å få til!

Skrevet

Vi prøvde i ca 2 år, hadde fått time for prøverør og så ordna det seg plutselig selv. Stor lettelse å slippe å gå gjennom den prosessen der.

Skrevet

Prøvd i over 2 år nesten 3=/ mange gravidtester og nedturer.... var til utresning og skulle begynne på hormonbeh fant ut at jeg var gravid noen dager før jeg skulle inn å få hormonsprøyte...så vi trodde ikke da at vi kunne bi det mn da satt den jammen....

Skrevet

Vi hadde prøvd i nesten 4 år med to SA. Var på første pergokur men tok en pause fordi vi skulle ha ferie. Ville ikke ta tempen og styre på ferie så vi dro i vei og bare koste oss. Og når jeg da ventet på mensen for å starte pergokur nr 2 så kom den aldri ,-)

Skrevet

Vi prøvde 1 år før det klaffet for oss. Den måneden vi begynte utredning satt spiren gitt :o) Så her klaffet det den måneden vi var mest stressa....hehe!

Skrevet

Tusen takk for svar jenter!! :)

Vi har fått hjelp, og er vel nesten ferdig med utredning.

Har gått på pergo 4 sykluser, og fått el av det. Dessverre har det ikke funket likevel..

Sambo har sjekket sine soldater og de marsjerer fint. Så er ikke noe problem der.

Var inne til lapraskopi 6 november og brant 10 små hull på hver eggstokk for at de skulle bli mer "tilgjengelige".

Siden eggstokkene mine sikkert fikk seg en overraskelse da, og siden jeg er i pausemnd fra pergo tenkte vi og la den mnd her bare gå sin gang. Orker ikke noe stress med det..

Men håper jo likevel det skal klaffe!

Noen av dere som har blitt gravide etter lap kanskje....?? :)

Skrevet

**********************************************************************************

Skrevet

Jupp,som jeg skrev lengre oppe her,så ble jeg gravid etter lap. :-) Vet ikke om den hjalp noe,siden de ikke fant noe gærnt,men første pp etter lap. satt den ihvertfall,så den gjorde ihvertfall ingen skade! :-) De skyller jo igjennom egglederne med kontrastvæske,og det skal vissnok "utvide" dem litt,og gjøre veien enklere. Ver ihvertfall en del jenter inne på sliter-forumet før som ble gravide etter lap.

Håper det lykkes for dere snart! :-)

Skrevet

Samme her! Vi hadde prøvd i ett år, og første prøveperiode etter laparaskopi lot mensen vente på seg - og jeg fikk positiv test. Utrolig rart - og gøy! Vanskelig å si om det var dette som utløste det, men de på sykehuset fortalte at de ser dette ganske ofte.

Nå er jeg i uke 34, og venter en liten jente i begynnelsen av januar :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg ble gravid i andre pp etter lap!!

Er 36+2 idag og venter en liten gutt..

Lykke til!

Skrevet

Ble også gravid i andre pp etter lap. Venter også gutt som skal tas med KS om 1,5 uke. Vi hadde forsøkt i 2,5 år uten hell og uten å finne noe galt med noen av oss. Heller ikke lap. avdekket noe feil, men tydelig at gjennomskyllingen var det som gjorde susen i vårt tilfelle.

Lykke til, håper den sitter snart!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...