Gå til innhold

100% jobb, 50% studier og gravid?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen! Ny her jeg ;o) Syns faktisk det er litt skummelt å registrere meg... blir sikkert ikke mindre babysjuk av det, haha!

Uansett, jeg lurer i på om det er noen som har erfaring med å ha 100% stilling som lærer, studere PPU på deltid og gå gravid samtidig? Positive og negative erfaringer tas imot med takk! :oD

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så mye erfaringer med d du spør om:) men velkommen til bim:)

Du blir nok ikke akkurat mindre babysyk av å være her nei:) Man er fort ofte inne og chatter:) men kjekt er d å snakke me andre i same situasjon:)

Lykke til med prøvingen:)

Skrevet

Jeg var ikke i eksakt samme situasjon,men jeg går 75% studie.Sykepleier. Jobbet ca 60-70% ved siden av før jeg ble gravid.Jeg ønsket meg sååååå et barn. Noe jeg nå har fått .En sønn på 9 mnd som er min aller største kjærlighet.

Det jeg vil si til deg er:

For det første, hvor lenge har du igjen av studiet?

Det var veldig tøft å måtte gå fra en 6 uker gammle baby for å gå på skolen innimellom. Det gjorde så utrolig vondt inni meg. Dessuten er jeg lei meg for at jeg ikke bare slappet av å ventet til jeg var ferdig på skolen, for da kunne meg og bebis bare kose oss og lære hverandre å kjenne. Det som skjedde var at tiden gikk enda raskere enn den burde, og jeg klarte ikke helt konsentrere meg om bebis da jeg måtte gjøre lekser ...Det jeg vil med dette er å si at du burde bli ferdig med utdanningen din.Fordi om det "bare" er 50% kan jeg nesten garantere at du vil føle du går klipp av masse i starten .

Råder deg derfor til å vente til du er ferdig m studiene dine!

Skrevet

Takk for råd :o) Jeg skal ta 1,5 år med deltidsstudier, begynner i januar og blir ferdig i juni 2009. Planen er egentlig å starte prøvingen høsten 2008 slik at jeg i alle fall får unnagjort siste eksamen før den lille kommer, men så vurderer vi fram og tilbake hvor lenge vi "gidder" å vente, da ;o) Er jo sikkert mulig å utsette eksamen hvis vi skulle bli utålmodige og ender opp med termin før semesterslutt. Eller litt dumt å gamble...??

Men hva med det å VÆRE gravid med såpass mye å gjøre? Er lærer

og kjenner andre lærere som går hele svangerskapet uten problemer med arbeidshverdagen, men lurer litt på om arbeidsMENGDEN kanskje kan bli litt stor på toppen av en graviditet. Noen erfaringer der?

Skrevet

Takk for koselig velkomst til bim :o)

Skrevet

Jeg har ingen egne erfaringer om dette... Men sånn ved første blikk virker det som et ganske slitsomt opplegg. Å være lærer er jo heller ikke det minst krevende yrket her i verden (min mor er lærer, og ser jo hvordan hun holder på!).

Men en mulighet hvis dere ikke ønsker å vente, hadde jo vært å bare se hva som skjer. For det første er det ikke sikkert at dere blir gravide med en gang. For det andre kan det hende at det går greit, og hvis ikke, kan du jo ta en pause i studiene. Det er ingen garanti for hva slags svangerskap du får, uansett. Kanskje blir det veldig lett, kanskje ender du opp med å være sykemeldt store deler av svangerskapet - studier eller ikke studier.

Det er uansett viktig at du tar vare på deg selv mens du går gravid, og hvis du ikke selv tror at du klarer å roe ned på tempoet hvis du må, men istedet kjører for hardt på så du sliter deg helt ut, er det kanskje best å vente?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...