Anonym bruker Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 Hei. Jeg er førstegangs gravid og jobber som kassemedarbeider i butikk. Etter at jeg fortalte om graviditeten så føler jeg at jeg har blitt behandlet dårligere med en gang. Mange av mine kollegaer begynner jeg å bli dritt lei av fordi de skal hele tiden si hva jeg skal gjøre, og på en frekk måte. Kjenner jeg nesten har lyst til å bare kaste noe på dem av og til. Men må jo bare være hyggelig tilbake. Dette går meg på nervene. Begynner å bli så lei, er sånn at jeg nesten kjenner etter grunner til å sykemelde meg. De sier at jeg må sitte i kassen hele dagen(8 timer arbeidsdag), så klager de på at jeg tar for lang pause når jeg har måttet hjelpe kunder i pausen min og sånn, eller så tar jeg for kort pause. De går å følger med på meg føler jeg. Føler meg rett og slett dårlig behandlet. De sier at jeg må sitte i kassen for alle andre oppgaver må noen andre som klarer å gjøre ting raskt heller ta seg av. Og de rydder ikke i hyllene noe raskere enn meg, mange av de er til og med treigere bak kassen enn meg. Kjenner jeg blir så provosert. Vet snart ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Sjefen er der ikke på mitt skift heller, så da er det liksom låseansvarlig som tar seg av ting. Men det er noe dritt, de spør meg jo ikke om hva jeg synes er best for meg eller noe. De behandler meg bare som om jeg var handikappet. Jeg er faktisk i veldig god form til å være gravid, men kjenner jeg blir dårlig hvis jeg bare må sitte i kassen. Har sagt at jeg har vondt i ryggen og trenger å variere litt, blir jo også svimmel og det blir masete å snu på hodet og snakke me kunder hele tiden. Men får bare beskjed om at ting må gå fort, derfor kan ikke jeg gjøre noe annet. Er vel viktigere at ting går fortere i kassen vel. Det er jo tross alt kundebehadling som er viktigt. Er jo kunder som er grunnen til at bedriften kan drives. Noen andre som er like forbannet som meg?