klompen min<3 Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 baby med eksem? Jeg har en gutt på nesten 6mnd som er plaget med eksem... helst i kinnene og på armene og bak knærne... Lurer på om det er atopisk eksem..:/ Skal på 6 mnd kontroll på onsdag og skal få legen til å sjekke det ut.. jeg smører på aloe vera salve, er det noen andre som har erfaring med en annen krem som eventuelt hjelper godt?
Gjest Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 3 åringen vår atpisk eksem, fikk det da han var 2-3 mnd. Vi smører med a-creme, synes den er best til ham. Ellers er det viktig at du holder ham langt unna ull, de fleste med eksem blir mye verre med ull. Med tiden bør du også være obs på at han kan reagere på ting som kiwi, sitrusfrukter ol.
*smula* Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 Gutten vår har også atopisk eksem. Vi bruker A-derma exomaga (kjøpt på apoteket). Det virker veldig bra i kinnene og på halsen, synes ikke den er så effektiv bak knærne, men der er det alltid litt fuktig/svett, så vurderer å bruke potetmel/talkum der.
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 18. november 2007 #4 Skrevet 18. november 2007 Ville bare si at ikke alle med atopisk eksem reagerer på ull=) Jeg har det om reagerer ikke i det hele tatt=D Men sitrus frukter er det verre med ja=(
klompen min<3 Skrevet 18. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. november 2007 Tusen takk for svar:) Han har hatt utslett i kinnene siden han var veldig liten, så har det bare blitt verre og begynt å bre seg ut på andre plasser på kroppen... Det virker ikke som om det plager ham noe særlig, heldigvis! Jeg har brukt litt ull, men har ikke tenkt over det så jeg har ikke lagt merke til noen forandring/forverring/forbedring... eksemen har vært fin de siste dagene da, har brukt coop sitt vaskepulver, så jeg håper egentlig at det er den som har irritert huden.. Har byttet over til blenda sensitiv nå, håper det hjelper:) Er bare litt redd for atsma og allergier som ofte følger med atopisk eksem(har jeg lest)..
aa11bb22 Skrevet 18. november 2007 #6 Skrevet 18. november 2007 Jeg har også en gutt med eksem, og vil bare si at det nå finnes ullklær som har ull på utsiden og bomull på innsiden. Selges på cubus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå