Anonym bruker Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 Jeg er blitt sykemeldt (i første omgang 1 mnd, men legen sa jeg ikke skulle se bort ifra at det ble lenger)) pga svangerskapsdepresjon. Har ikke lyst å fortelle grunnen til sjefen min. Noen som vet noen andre "gode grunner" til at man blir sykemeldt over lang tid 100%? (Sjefen min gir alltid uttrykk for å ville vite hva det gjelder...ikke så lett, når man føler seg presset til å fortelle det...derfor må jeg finne en annen grunn å si til henne...ellers blir hun så furt/sur...
melkekua™ Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 Si at du er ofte sliten og vond i kroppen at du ikke har energi når du kommer hjem, du skal kunne fungere når du kommer hjem fra jobb også.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 Eller si rett og slett at du har fått bekkenløsning eller noe... Eller lavt blodtrykk etc etc. Hun har ikke noe med det uansett, men for å få henne til å slutte å mase. Blir så provosert når jeg hører om sånne sjefer. Si at legen har sagt at du sannsynligvis ikke kommer tilbake før fødsel da vel, så får du henne til å holde kjeft - da maser hun iallfall ikke om at du skal komme tilbake.
2 søte små:-) Skrevet 18. november 2007 #4 Skrevet 18. november 2007 Jeg ble sykmeldt pga høyt blodtrykk, så det er en "gyldig" grunn du kan bruke. Håper det går bedre med deg etterhvert!
Athina' Skrevet 18. november 2007 #5 Skrevet 18. november 2007 Sjefen din har ingen rett til å måtte vite hvorfor du er sykemeldt! Det er en personlig sak, og private opplysninger som kun du har rett til å sitte inne med. Hun må bare godta sykemeldingen som den er. Det er en årsak til at diagnosen er i det skraverte feltet i den delen du skal gi til arb.giver, for de skal ikke vite det !!! Kjenner jeg blir sinna på slike sjefer med Valla tendenser, som tramper laaangt over streken! Tror ikke hun hadde vært så fornøyd med å måtte brette ut sitt privatliv heller om det hadde vært henne som var i din situasjon. Så hvis hun spør, så si det er en privatsak, og at det kan være at du ikke kommer tilbake før du skal ut i permisjon og ikke la deg overkjøre!
Athina' Skrevet 18. november 2007 #6 Skrevet 18. november 2007 Glemte å ta med dette: Du trenger ingen gyldig grunn eller en god grunn til sjefen for å være sykemeldt. Er legen's vurdering det, som arb.giver må godta!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2007 #7 Skrevet 18. november 2007 Men det er ganske vanskelig likevel når man har en sånn sjef som det her. Man føler seg skikkelig ussel... Hjelper ikke på fødselsdepresjon akkurat å måtte tenke på sånne ting.. Nå har du vel ikke mer enn et par måneder igjen uansett - så for å faktisk ha en sjans til å komme over den svangerskapsdepresjonen før fødsel burde du høre med legen om han kan sykemelde deg fram til fødselspermisjon (det må du jo uansett ta minst 3 uker før termin). Da slipper du å forholde deg til verken jobb eller sjef og kan kun tenke på deg selv. Vedder for at det blir en lettelse for deg og kanskje kan hjelpe deg litt på vei til å få jobbet med deg selv. Lykke til, er ikke noe godt å ha det sånn som deg nå. *klem*
Anonym bruker Skrevet 18. november 2007 #8 Skrevet 18. november 2007 ...glemte å si at da kan du bare finne på en "god" grunn - for da er det ikke noe vits for henne å mase likevel når hun uansett vet du blir borte... Så kanskje du slipper å høre noe mer fra henne før fødsel;)
Vibe80 Skrevet 18. november 2007 #9 Skrevet 18. november 2007 Jeg har var først sykemeldt pga kvalme og slapphet i første trimester, deretter ustabilt blodtrykk og dårlig bekken.. Kun jobbet et et par små perioder innimellom..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå