Lillegutt blir storebror :-) Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 Jeg vil helst ha han inne på mitt rom til han er ca 1 år, men tror ikke jeg kan vente så lenge. Han blir så kald inne på rommet vårt oghar nå blitt forkjølt( ikke sikkert sammenheng, men sannsynlig...). Jeg klarer ikke sove med vinduet igjen, blir tett og føler meg dårlig. Vi har gjot det i det siste, med det resultat at jeg sover dårlig og er sjabby. Vi har kjøpt inn lammeskinn til gutten, men synes fortsatt han er for kald. Har et fint rom som står og venter, men har jo hørt at de anbefaler at de er minst 6 mnd(han er 6 mnd), og helst 1 år. Hva gjør dere?
tuuli Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 Datteren vår ligger allerede på eget rom. Hører alt som skjer når dørene står oppe. Fungerer kjempefint og gjør at jeg kan amme henne om natten uten å forstyrre pappaen som skal på jobb.
Gjest Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 Mini på 5 mnd skal inn på eget rom snart, må bare få ryddet ut der først :-)
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 18. november 2007 #4 Skrevet 18. november 2007 Her har lillegutt sovet på rom fra han var 2 mnd og det har gått helt fint. Har rom rett overfor hverandre og babycall på hver natt og hører alt som skjer:) Jeg våkner veldig fort når lillegutt lager litt lyd, så her har det ikke vært noe problem.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2007 #5 Skrevet 18. november 2007 temperaturen på barnets rom skal være rundt 18 grader. dette er gjerne en smule for varmt for voksne ja.. Men de små har lett for å bli syk hvis det er kaldere enn dette. ( og de skal aldri sove i trekk fra vinduet! ) Vi flyttet jenta inn på eget rom da hun var 3 uker. ( rom vegg i vegg og dørene åpne ) og vi sover alle så mye bedre etter vi gjorde dette. Hun varmt og godt =) Og vi vinduet åpent ( + våkner ikke for hvert minste lille pip )
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 18. november 2007 #6 Skrevet 18. november 2007 her sover snuppa vår inne hos oss enda, hun er 7.5 mnd, men vi skal pusse opp rommet hennes, så blir nok enda en stund til før vi får henne inn på sitt eget rom, men hadde nok flyttet henne inn nå hvis rommet var klart. Derimot tok det laaang tid før jeg klarte å legge henne i sengen sin oppe i 2 etg. Så hun har sovet lenge i stuen kan man si... Men tror det er viktig å være litt klar for det også- men noen ganger må man bare hoppe i det gitt!
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 18. november 2007 #7 Skrevet 18. november 2007 Men kan du ikke legge han med ulltøy f.ex` ? De siser jo at det ikke gjør noe om de blir kald i ansikt eller hender, er det der han er kald? Evnt kan du jo lufte godt før dere legger dere, ha døren litt på gløtt. Men dette har du sikkert prøvd ut
LL79 Skrevet 18. november 2007 #9 Skrevet 18. november 2007 Vi hadde det kaldt på vårt soverom når gutten sov der inne. Jeg tror at kalde soverom er sunne soverom. Han var ofte litt kald på hendene, men ellers god og varm. Man skal jo sjekke tempratur på magen og eller nakken for å kartlegge om de har riktig tempratur. Jeg hadde et babyullteppe på han under dyna i tillegg. Når han var rundt 7 mnd, fikk han eget rom. Gikk kjempe bra. Var verst for mammaen, men det går over. Vi har det ikke riktig så kaldt inne hos han nå, men har fortsatt vindu og ventil opp. Lykke til.
Gjest Ut på tur Skrevet 18. november 2007 #10 Skrevet 18. november 2007 Norges Astma og alergi forbund anbefalte meg at babyen skal sove i rom med åpent vindu. Jeg har lest at de helst skal sove på rom med maks 18 grader. Jenta vår sover på skinnfell, med dundyne over seg. Enten har hun på seg ullpysj, eller langermet ullbody med bomuldspysj utenpå. Hun ligger med overkroppen utenfor dynen og holder seg varm i det antrekket. har hun bare bomuldspysj uten ull under blir hun kald. Hendene på babyene kan godt være kalde gjør ikke noe.
Lillegutt blir storebror :-) Skrevet 18. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 18. november 2007 takk for mange fine svar. Får tenkte litt på det. Blir nok eget rom på han før jul. Ps. han ligger ikke i trekk :-)
Alba44 Skrevet 18. november 2007 #12 Skrevet 18. november 2007 Lillegutt er 5mnd. og skal sove på samme rom som oss så lenge det fungerer bra. Nå går det veldig greit. Såå koselig å ha han ved siden av meg )
Forskeren Skrevet 18. november 2007 #13 Skrevet 18. november 2007 Min lillegutt på 5 mnd sover inne hos oss ennå, men jeg er veldig klar for at han skal ut snart...! Har mistanke om at han ammes mer enn nødvendig fordi han ligger så nær, men tør jo ikke annet i tilfelle han er sulten. Når grøten er innført og han forhåpentligvis ikke spiser mer om natta så skal han inn på rommet til søsteren sin (i en annen etg - har babycall!)
Lykkelig 3 barnsmor Skrevet 18. november 2007 #14 Skrevet 18. november 2007 Hvis det er det du ønsker skal du selvfølgelig gjøre det, følg mammahjerte ditt, da slapper du sikkert godt av også. Kle heller på ungen litt hvis det er litt kaldt. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2007 #15 Skrevet 18. november 2007 Du kan jo legge han i senga di, da holder han seg god og varm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå