Gå til innhold

hvordan er formen deres damer?


knærten71

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er nå kommet til uke 28+ noen dager. Synes formen er nedadstigende. Vondt å få sove, tisser i ett og påkledning er blitt litt mer utfordrende. Mye hjertebank og pesing når jeg skal gjøre noe. Synes det er tungt med full jobb og ettåring i tillegg.Begynner å bli litt lei nå men uke 28 er jo alt for tidlig så man får bare stå på.

Handler dere mye? Jeg har fra forrige barn så foreløpig er bare en body, nattdrakt og strømpebukse i hus.

Har ikke begynt å forberede meg mentalt til fødselen men er bekymret da jeg ikke får trent noe.Sist gang kom fysisk form godt med, særlig pust da. Var en lang fødsel.

Enn dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg har akkurat kommet inn i uke 27. Formen er veldig bra:) Merker ikke noe til magen annet enn når jeg ligger og skal flytte på meg, og at der er noe som stikker ut når jeg skal snike meg forbi ting;)

Har noe bekkenløsnings-smerter, men forsøker å trene og holde meg i aktivitet likevel. Er med i et forskningsprosjekt som går på trening og svangerskap. Og jeg kan fortelle at bare den minste gåturen har mye å si:)

 

Jeg studerer fortsatt fulltid, uten at jeg føler det er noe problem. Eneste er at jeg føler at hodet ikke alltid henger med..

Jeg er 1. gangsfødende og var svart dårlig frem til uke 18. Så at jeg er i fin form nå gjør at jeg ikke grøsser av tanken å få et barn til:P

Ligger litt over gjennomsnittet på vekstkurven og gutten liker best å vise sitt aktivitetsnivå når pappa er tilstede;)

 

Lykke til videre i svangerskapet:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den derre formen går så sinnsykt opp og ned :-) Har dager jeg føler meg i superform, med overskudd og ingen kroppslige plager, og så har jeg dagene med ekstrem trøtthet (+kvalme og skikkelig bomull i hodet), vondt i kroppen, bekymringer ++.

Trener fortsatt og slike dager føler jeg meg knapt gravid (tjukk da, men :-)), mens de dårlige dagene er det bare å slite sofaen.

Har sagt fra på jobb om at formen noen dager er temmelig laber, og får stort sett forståelse for det ("tidlig ammetåke" blir nevnt stadig vekk :-) har søte kollegaer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei.

Jeg er 26uker nå, og det merkes på kroppen.

Står stadig opp om natta for å tisse.

Det er vondt å komme seg utav senga, men jeg har funnet en teknink som gjør at det ikke sliter sånn i disse ligamentbåndene(ere det det heter?).

Ellers merker jeg at jeg trenger mer søvn, og sliter hvis jeg står opp veldig tidlig, blir så utrooolig trett da senere.

Har vært 100%sykemeldt i to uker pga begynnde bekken plager og skuldre, men er nå i 50% sykemelding, går vell bedre, tydeligvis.

Jeg er aldeles ikke lei enda, det er jo så lenge igjen egentlig.

Men jeg hadde en drøm ei natt hvor fødselen var igang og full pakke, og når jeg våkna ble jeg veldig skuffa for at det ikke var sant, og når jeg innså i min morgentretthet at det var så lneg igjen som det er.. så ble jeg litt paff (men det var bare pga drømmen,og ga seg fort).

 

Ellers har jeg alle klær jeg trenger frem til 68, alt er vasket og lagt på plass.

Mangler bare de store dyre tingene nå, men føler jeg begynner å bli klar til han skal komme.

Rart å tenke på at den lille kan leve nå hvis han blir født...!

Selvom det syns så lite på magen, egentlig.

Jeg tar en dag om gangen , og koser meg med det.

Gleder meg til jul, og står i.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! Må si som så mage andre her at formen går opp og ned om dagen... Akkurat nå er jeg skikkelig forkjølet og stemmen er borte. Så jeg drikker varm te med honning, og det hjelper litt iallfall!

Ellers er jeg sm grunnet bekkenløsning, og at jeg har slitsom jobb med mye bæring. jobber i barnehage, og har to barn fra før av. Lang reisevei( ca 2 t fra jeg går til toget-til jeg er inne på jobben) hver vei gjør også at jeg blir utslitt. Så jeg var en stund 50 %, men har de siste ukene vært 100 % SM. Har nå 7 uker igjen til permisjon, og skal tilbake til legen om 2 uker. Regner ikke med å bli sendt tilbake på jobben de siste ukene før perm-start...

Så nå prøver jeg å nyte det at jeg kan sove lenge, forbrede jula uten stress og slappe skikkelig av før babyeb kommer! Dårlig samvittighet kommer man ikke langt med.... selv om den nok alltid vil være der i bakhodet når man er SM.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...