Gå til innhold

dere med barn som får mme..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke praktiske tips og løsninger gjør hverdagen deres enklere?

Ser ut som vi går mot flaske vi også, og lurer på hvordan vi kan løse hverdagen enklest mulig? ang mme når man er ute, kan man koke vann for hele dagen om morgenen, hvordan varme opp igjen kokt vann (går det i mikro?) - sånne ting =)

Setter stooor pris på alle gode tips =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kokte opp vann som jeg hadde på termos og når jeg skulle ut tok jeg enten med termos og pulver eller så laget jeg glovarm mme som ble avkjølt til lillegutt skulle ha mat igjen. Når han ble større tok jeg kokt vann og blandet med kaldt vann slik at temperaturen ble riktig med en gang:)

Skrevet

Jeg koker vann til 5-6 flasker hver kveld, heller over i flaskene, avkjøler i vannbad i oppvaskkummen og setter de så i kjøleskapet:) Holder seg der i ett døgn.

Når Mia er sulten skrur jeg av lokket og varmer vannet i micro før jeg blander i pulveret, rister og serverer!

Lykke til!

Skrevet

Skal jeg ut så koker jeg vann og har på termos. Tar ferdig mengde pulver på flaske®, og en flaske med kald vann for å få riktig temperatur på melken (blander litt), Enkelt og greit. Hjemme koker jeg gjerne når jeg trenger på vannkokeren, og blander med kaldt vann fra springen. Tar meg få minutter :-). Jenta mi er snart 9 mnd da, men gjort det slik hele tiden.

Skrevet

Eller så kan du kjøpe ferdigblandet NAN for eks. i butikken:-) Da er det bare å varme opp.

Skrevet

Heisann!

Vi koker flaskene og vann for et døgn hver kveld.

Pulver måler vi opp og har på urinprøveglass som fås kjøpt på apotek.

Flaskene varmer vi i mikro. (Er vi på steder vi vet det er vanskelig å få varmet tar vi kokt vann på en termos (som ikke er brukt til andre ting!) i tillegg til det kokte kalde vannet på flasken og blander til det blir lunkent). Det anbefales å vente med ukokt vann til barnet er min. 6 mnd.

Jeg vil anbefale deg å ta en tur inn på www.flaskeposten.org

Ellers er det bare å sende en pm (f.eks) dersom det er mer du lurer på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...