Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 Merker dere ALT? Bodyer, strømpebukser, sokker, bukser o.l..
nickoline og supermann Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 har begynt med det. for det blir så fort borte. men jeg skriver kun initialer med klestusj. bruker ikke lapper.
nickoline og supermann Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 bruker kun lapper i tøy som brukes ute, jakker osv........
Gjest Skrevet 18. november 2007 #4 Skrevet 18. november 2007 Jeg merker ingenting av "inneklær". Må selv ta støyten om noe blir borte, men det hadde det nok blitt med en lapp også tenker jeg.
Gjest Skrevet 18. november 2007 #5 Skrevet 18. november 2007 Merker kun tly som brukes i barnehagen. Og da ikke ting som ikke skal taes av ungen annet enn for bleiskift etc. (bodyer og strømpebukser er ikke merket, annet enn reserven som ligger i barnehagen) Alt av yttertøy, sko, sokker (faktisk) osv er merket.
Stor_smil Skrevet 18. november 2007 #6 Skrevet 18. november 2007 Nei, jeg merker bare ytterklær, sko, votter, "dyre" luer, og noe av ulltøyet (som f.eks sån hel ulldress), matboksen er også merket ) Bodyer, strømpebukser o.l føler jeg ikke er så nøye.. nå er dette en liten barnehage, så de har som regel god oversikt over hva som er hvem sitt.. men forsvinner noe som ikke er merket, så tar jeg konsekvensene av det )
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 18. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 18. november 2007 Tenker liksom sånn at om det forsvinner noen bodyer eller strømpebukser så er ikke det noen krise.. Gidder liksom ikke stå å merke absolutt alt.. Viktigst med ytterklær og sko vel? (mener da dresser, votter o.l)
Gjest Skrevet 18. november 2007 #9 Skrevet 18. november 2007 jeg merker kun yttertøy og sko. men når sant skal sies så er det faktisk klærne med merker som forsvinner hos oss.. arrgh.. også merker jeg de klærne jeg er redd for skal bli vekk.. lillemor er ei jåledukke,så hun har noen kjoler og skjørt med seg som hun selv skifter i barnehagen..
Gjest Skrevet 18. november 2007 #10 Skrevet 18. november 2007 Ikke sokker, men alt annet ja. Har sånn tekstiltusj som jeg skrive navn eller initialer på, tar bare noen sekunder pr plagg da :-)
Tråle i Trøbbel Skrevet 18. november 2007 #11 Skrevet 18. november 2007 Jeg merker alt...både yttertøy og inneklær (ikke helt sikker på om absolutt alle trusene/sokkene er merka...). Jobber selv i barnehage og oppfordrer alle til å merke alt...Det er umulig å skille bukser/gensere som ikke er navna...Går ikke rundt å husker hvilke klær hvert av de 18 barna til stadighet har på seg:-) Stort kryss i taket til foreldre som er flinke å merke!
Gjest Skrevet 18. november 2007 #12 Skrevet 18. november 2007 Prøver å merke mest mulig, men det hender jo at jeg glemmer hvis hun har fått noe nytt
Gjest Skrevet 18. november 2007 #13 Skrevet 18. november 2007 Merker alt. Eller ikke alt da, sokkene gidder jeg ikke merke, sånne vanlige. Men merker ulvang sokkene og ullsokkene:)
Gjest Skrevet 18. november 2007 #14 Skrevet 18. november 2007 Alt utenom sokker. Tar en oppsamling innimellom og stryker på. Tar jo max 10 min.
Blue Lady Skrevet 18. november 2007 #15 Skrevet 18. november 2007 Merker alt. Har navnestempel så det er lett å merke nye klær. Har også tekstiltusj som jeg bruker på klærne som er vanskelig å stemple som sko ol. Stryker lapper på strikkaklærne eller syr inn initialene hans
ALIICE Skrevet 18. november 2007 #16 Skrevet 18. november 2007 Merker absolutt alt, spes inneklær. Dressene er jo faktisk lettere å holde styr på enn alle gensere og strømpebukser!
jeg fant firkløvern Skrevet 18. november 2007 #17 Skrevet 18. november 2007 Jeg merker ALT, og vi har aldri mistet noe som helst. Jobber selv i barnehage, og det er irriterende og håpløst når ikke klær er merket. Det er så lite arbeid å merke, så vær så snill å gjør det!
Gjest Skrevet 18. november 2007 #19 Skrevet 18. november 2007 Jepp Ikke alltid så nøye med sokkene (Ullsokker av dyrere slag blir merket!)
d",)~^~^~ Skrevet 18. november 2007 #20 Skrevet 18. november 2007 Jeg også vil hive meg på oppfordringen om å merke alt av klær til barna. Jobber selv i barnehage og vet hvor mye tid som går med til å prøve å finne eier til umerket tøy. Og dette er tid som kunne vært brukt sammen med barna, så det er faktisk dem det går utover!!!!!!! Et annet problem som kan oppstå er at barna blir sendt ut med for lite klær fordi vi ikke vet at f.eks. de vottene som henger i tørkeskapet tilhører det barnet. Eller at vi sender de ut med regnbukse fordi vi ikke finner riktig dress, støvler i stedet for cherox.....Ofte er dette et kaldere alternativ enn om det var orden i sakene.... Så til alle dere som kan leve med forsvunne plagg: Det er barnet deres det går utover!!!! Merk alt, alltid!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå