Gå til innhold

hjertebank?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen flere som er plaget med hjertebank? Jeg har opplevd plutselig sterk hjertebank noen få ganger. Etterå blir jeg matt og sliten i hele kroppen, kanskje spesielt i venstre side. Noen sier det er fordi hjertet jobber på høygir med økt blodgjennomstrømning, og at det ikke er farlig? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordmora mi sier hjertebank er veldig vanlig hos gravide. Jeg har slitt endel med det, og bl. a. hatt problemer med å sovne om kvelden for det har hamret så innmari der inne!

Jeg har litt lav blodprosent, 10.6, men ikke lav nok til at de egentlig anbefaler jern - tror en må være unde 10 da. Men legen min ga meg likevel Hemofer, og nå har det gitt seg hos meg faktisk.

Fikk i alle fall beskjed om at det uansett ikke var noe farlig:-)

Skrevet

Jeg har også fått vite at det ikke er farlig sålenge jeg ikke har symptomer.

Legen min skulle høre med kardiologene på sykehuset likevel til jeg skal dit på onsdag, da jeg har en konstant veldig høy hvilepuls - 130-140

Skrevet

Jeg får også vanvittig hjertebank innimellom, uaghengig om jeg står eller ligger.

Hvis jeg står når det skjer må jeg virkelig holde meg fast for jeg føler jeg kommer til å deise i bakken hvis ikke, og jeg blir veldig svimmel.

Hvis jeg ligger, får jeg pustevansker og blir enormt svimmel og det trykker en god del i hodet.

Jeg føler hjerte skal hoppe utav brystet.

Bør jeg ta dette opp med legen?

Syns jo det er litt skummelt jeg da.

Skrevet

Ja det syns jeg godt du kan gjøre. Du kan jo f eks få tatt blodtrykket ditt først når du sitter ned, og så umiddelbart etter du har reist deg opp. Kan jo være du får blodtrykksfall når du reiser deg, ettersom du blir veldig svimmel. Hør med en lege, du. Det skader uansett aldri

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...