Gå til innhold

Noen kreative sjeler her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som har lyst til å hjelpe meg med ideer til barnerom til babyjenta vår?!

Farger, innredning, tema, oppbevaring, leker, møbler, veggdekor osv... :o)

Blir veldig glad for hjelp! Har så lyst til å lage et helhetlig rom, men er veldig usikker på hvordan jeg skal gjøre det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har kjøpt expedit og den "trappehylla" på ikea......... kjempefornøyd. der har vi plass til alle lekene og litt til............

jeg ville valgt lyst rom og hatt farge på gardiner, sengetøy osv......

Skrevet

Av det lille jeg har lært så er det lurt å ha en lys nøytral farge på veggene, f.eks eggeskallhvit, og så heller ha en vegg med sterk farge på eller moe mønster/motiv som males på og ha sterke farger på tilbehør. Som sengen, puter, bord, gardiner osv. Ellers vil jeg anbefale å finne en lav bred benk som har kasettåpninger under (vi leter etter en sånn selv) slik at du kan ha lave lekekasser inni der (IKEA og Sparkjøp bl.a har slikt) og bruke toppen som bord.

Temaet må du nesten velge selv, om du vil ha prinsesserom, Ole Brum elelr noe helt annet.

Skrevet

Jeg kan jo fortelle litt om rommet til mellomste og hva jeg er mest fornøyd med der. Hun har rosa vegger malt i Jotun sin prinsesse farge. Alle møbler er hvite bortsett fra et lite bord med stol som er rosa. Hun har En serie fra Ikea som i utg.pkt er for voksne, men som de nå også har laget et par fine barneting i. I tillegg har hun en slik hylle fra Ikea med 4 x 4 ruter. Den er utrolig praktisk for den er dyp slik at man nederst kan ha kurver med leker. Man får plass til bøker, puslespill og mye annet stasj. På toppen setter jeg dukkehus o.l. når hun ikke leker med det. Hun har limegrønne gardiner og en limegrønn saccosekk som spriter opp fargene på rommet.

Vi har skråtak og derfor lite veggplass egentlig. Hvis ikke hadde jeg valgt å sette opp Fairyland fra Wallies på et rom. Hun har alle småinteriørting fra SIA som hylle, bord, stol, puter o.l.

Til minstesnupp har jeg derimot valgt en beige farge på veggene. Skal ha hvite møbler her også som de kan ha i åresvis. Av interørting til henne vil jeg ha La petite princesse som jeg selger selv. Dette fordi jeg er utrolig lei av SIA.

Håper du fikk noen ideer:)

Skrevet

Vi tenker å kjøre litt shabby chick, romantisk stil på snuppas rom.

Hvitt med innslag av grønt og blekrosa.

Skrevet

Jeg skal innrede persille sitt rom om en måneds tid tenker jeg, der blir veggene lyse, med wallies.. Har tenkt på store sommerfugler, og heller små, søte detaljer.. Lyst på lysekrone i taket (hihi) og hvite møbler.. Lyst og fint;)

Skrevet

Når vi flytter nå så skal snuppa få lysgrønt rom, er en helt nydelig grønnfarge med litt gult i, veldig rolig og fin farge.

Møblene hun har fra før og de vi har tenkt å kjøpe er hvitmalte furumøbler, hun har en nydelig hvit sengehimmel i smijern og litt småplukk i chabby chic stil :)

Jeg har også laget noen knaggrekker o.l + at jeg tenkte jeg skulle sy gardiner i lille martine stoff + trekk til å ha i kurver, puter til å ha på sengen og i stoler osv i søte blomsterstoffer.

Laura ashley har masse fint i den stilen snuppa skal få :)

Skrevet

Og som haldenjenta nevner,, en lysekrone i hvitmalt smijern med noen små prismer på :) det må alle små prinsesser ha, så det har jeg kjøpt inn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...