Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 Jeg har alltid eggløsning, jeg temper og tar EL-tester samtidig. Men denne gangen har det skjedd noe rart. Jeg har tatt EL-testene men de slår aldri ut, men jeg bruker jo til og med pergotime, så jeg må jo ha EL. Det som også er så rart er at tempen har steget slik som den pleier før jeg har EL, men ingen positiv EL test. Jeg har noen teorier selv på hva som kan ha skjedd. 1.Da jeg bruker crinone, så tenker jeg at kanskje jeg ikke har hatt EL selv om temperaturen er steget 2.Jeg går til akupuntur og hun prøver å få EL tidligere i syklusen. dette gjorde hun da jeg prøvde å bli gravid med jenta mi også. det som da skjedde var at jeg ikke fikk positiv test før på EL dagen, å jeg ville ikke merket LH stigningen dersom jeg ikke hadde testet 2 ganger for dagen slik som da. Så kanskje det er det som har skjedd, jeg har ikke fått positiv for jeg har gått glipp av en kort LH stigning. Jeg tenker litt sånn at når en prøver å fremskynde EL så kommer LH stigningen veldig fort, derfor har jeg ikke oppdaget den. Ble kanskje rotete dette, men hva tenker dere om dette? kan legge til at dersom jeg hadde fått en positiv EL-test så vet jeg at EL hadde vert på dag 15 denne gangen(akkurat som alle de andre gangene akpunktøren har jobbet med EL), det er bare det at jeg ikke har fått pos EL test som gjør meg litt forvirra. Min chart: http://www.fertilityfriend.com/home/Sliteren86
Eira2010 Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 Hvor ofte tester du da? Man blir anbefalt å teste to ganger om dagen pga lh-stigningen kan være så kort at man kan gå glipp av den. Det ser ut som at du har hatt el på dag 15 som du selv sier. Temping er en mye sikrere metode å finne el (i etterkant vel og merke) enn el-tester. I følge min gyn. kan man ikke stole helt på disse (man kan nemlig få positiv test og likevel ikke ha el). Har ingen erfaring med crinone, så vet ikke hvordan den innvirker, men tror likevel ikke du skal bekymre deg for ikke å ha hatt el:)
Aget Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 Hei har hatt nesten samme erfaring som deg, bare ikke brukt crinone da! Jeg har alltid hatt utslag på EL-test men fikk ikke utslag den når jeg prøvde pergotime+ at jeg også da gikk til akupunktur:) Dette forvirret meg også den gang! Jeg har aldri tempet heller! Venter nå på IVF,som starter etter jul. Orker ikke pergo og akupunktur lenger,allerede brukt 1000vis av kroner som ikke har hjulpet. Så får bare sette igang med IVF over nyttår Men noen sier at man ikke har eggløsning hver mnd?? Ikke vet jeg? Du ble kanskje ikke noe klokere av mitt svar, Bare kjente meg igjen i det du skrev! Lykke til,og klem:)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 18. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. november 2007 jeg holder en knapp på akupunktøren jeg, da jeg har nesten opplevd det samme tidligere. jeg testet 2 ganger for dagen før, å da fikk jeg positiv på EL dagen på ettermiddagen, men ingen ting tidligere på dagen eller morgenen etter. Det har kun vert slik når jeg har gått til akupunktur. Jeg tenker at da jeg har EL hver mnd og har hatt det i alle år, så mister jeg vertfall ikke EL den syklusen som jeggår på pergotime:) takk for svar begge to
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå