Beama Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 Nå har snuppa hatt feber siden forrige Fredag. Den har lagt mellom 38,1-39,5 helt til nå på fredag. Da steg den plutselig til 40.. og siden det har den lagt på mellom 39,1 og 40,5. Men sånn totalt sett er allmenntilstanden god. Var hos en lokal turnuslege med henne i går, men han fant ikke noe gale, Mente det kunne være på grunn av tenner. Har litt lyst til å dra på barneklinikken med henne, men føler meg litt hysterisk også. Noen av deres her som har hatt så mye feber av tenner?
~sjiraff~ Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 Snuppa her hadde feber på omtrent alle tennene sine. Men da var det 1-3 dager med feber i det tanna brøt igjennom, aldri 9 dager..
heisand? Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 ja, det kan være tenner som kommer. men hvis almenntilstanden blir dårlig så ville jeg tatt henne med til fastlegen. men det er jo mange dager hun har hatt feber. kan du se noe hvitt på gommene?
Beama Skrevet 18. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. november 2007 Er isåfall 2 års jekslene som kommer.. hun er 21 mnd og har alle andre tenner)= Glemte å si hvor gammel hun er=) Men kan ikke se att det kommer noen tenner baki der... så derfor klarer jeg ikke helt å slp meg til ro med det. Hun har nemlig hatt feber med alle de andre tennene, men da bare rett over 38 grader i ettt par dager.
Beama Skrevet 18. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. november 2007 spiser litt.. men langt ifra som normalt. Men drikker heldigvis masse=)
nickoline og supermann Skrevet 18. november 2007 #8 Skrevet 18. november 2007 hatt feber i 14 dager pga salmonella. aldri mer enn feber en dag ellers.
Mille** Skrevet 18. november 2007 #9 Skrevet 18. november 2007 Sa turnuslegen at hun kunne ha feber pga tenner?? Man får ikke feber av tenner, man kan framskynde et evt tannfrembrudd hvis man får feber, ikke motsatt. Tok han blodprøve av henne da, crp? Jeg ville nok bedt om å få time hos en ny lege, og en med litt mer erfaring enn en turnuslege. Kan du ikke ringe fastlegen din i morgen tidlig da? God bedring!
Beama Skrevet 18. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 18. november 2007 Ja.. det var det han sa.. syntes det var så rart. Hun har hatt feber før når hun får tenner men ikke så mye og så lenge. Vil tro det er mer som du sier att feber evt. framskynder tannfrembrudd. Men er ikke noen tenner på vei som jeg kan se uansett. Han stakk henne i fingen og målte blodet (er det crp?) Iallefall var den på 8 sa han og helt fin. Tror jeg må prøve å få fatt på en annen lege i morgen... men fastlegen er i permisjon så blir bare enda en ny turnuslege evt.=( Men kan umulig være bra med feber så lenge...
Mille** Skrevet 18. november 2007 #11 Skrevet 18. november 2007 Hmmm...nå måtte jeg google litt og da fant jeg at de ikke vet om man kan få feber av tenner helt sikkert fordi de ofte er veldig utsatt og mottakelig for infeksjoner i den alderen også, dermed er det vanskelig å si om det er infeksjon eller tenner som er årsaken..... Flere leger og helsesøstra har fortalt meg at man får IKKE feber av tenner. Så da får jeg trekke min påståelige uttalelse på det forrige innlegget mitt, de lærde strides tydeligvis fortsatt. ;o) Men uansett er det drøyt å ha feber i så mange dager.
Meg + 2 prinsesser Skrevet 18. november 2007 #12 Skrevet 18. november 2007 Stikk i fingeren er crp, og var den 8 er det helt normalt:) Jeg hadde tatt henne med til legen igjen, feber i 9 dager er ikke normalt, uansett hva det kommer av..
Gjest Skrevet 18. november 2007 #13 Skrevet 18. november 2007 Hadde definitivt tatt en tur til legen.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 18. november 2007 #14 Skrevet 18. november 2007 Småen her har hatt over 39 (opp til 41,5) i feber i opp til 18 dager i strekk (som regel 14 dager +). Virusinfeksjoner og bakterielle infeksjoner. Men ikke så lenge pga tenner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå