Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen forklare meg hvorfor voldsfilmer er så bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*kremt*

tenker du saw, hostel og i den sjangeren der, eller kun skyting?

ps denne er bra hehe

Skrevet

Tenkte voldsfilmer, som i de første du nevnte.

Bare så at det ble ramset opp hovedsaklig grove filmer i tråden "gode filmer", i hvert fall var det én som gjorde det.

Og jeg lurer da på hvofor folk syns det er god underholdning å se mest mulig grusomheter på verst tenkelig vis.

Er det et tegn på at man er avstumpet, og trenger ekstreme bilder for å reagere?

Skrevet

Var det mine filmer du mente?

ser ikke på voldsfilmer fordi jeg syns det er gøy å se vold. men den typen voldsfilmer jeg liker er filmer som omhandler menneskets natur og psykologi. Syns det er interessant å se tabubelagte sider av mennesket. ikke fordi jeg mener vold er rett, men fordi jeg finner det interessant.

På listen min har jeg også filmen Lolita. det er ikke en voldsfilm, men den handler om pedofili, noe som også er svært tabubelagt.

Voldsfilmer ala typen kjøre-rundt-i-bil-og-drepe-på-gøy har jeg ingenting til overs for (utenom natural born killers, men det er jo en helt syk historie. finner den fascinerende fordi det er så sykt egentlig)

jeg er en svært lite voldelig person til vanlig.

Skrevet

Å skyte hverandre har man sett så mange ganger før, slik at grensene for hva vi klarer å se utvider seg hele tiden, i tilegg hører vi og ser så mye som skjer i verden, så da tror jeg at det er et bredere aksept av folk at voldsfilmer utvider seg også.

Og ja det har noe med den følelsen folk sitter med når noen virkelig klarer å få en til å grøsse eller snu seg vekk.

Kan tenke meg for 10 år siden ville aldri *hostel* ville blitt godkjent i norge.

Skrevet

Og alle går bananas av at Kristopher Schau driter i buksa...

Ja, forstå det den som kan..

Skrevet

Hostel er foresten den beste/værste skrekkfilmen jeg har sett. Fy faen! Tror grunnen for det var at plottet var så genialt. Under filmen tenkte jeg, hvordan i H** har de tenkt å forklare hva som foregår- tenkte at de kom til å komme med noe usansynlig teit. Men da det ble avslørt hva som var greia gikk det kaldt ned over ryggen min. Har ingen problem med å tro at dette fint kunne skjedd på ekte.

Skrevet

Men det er litt på siden av poenget..

Filmen hadde ikke blitt noe dårligere om de verste scenene hadde blitt fjernet.Rosemary's baby er fremdeles en ganske skummel og ubehagelig film, uten en eneste "kveppe"scene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...