Gå til innhold

Dere som har termin sent i desember (fra 17.12)


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 17.12 og er 14 dager over på nyttårsaften, tror at hvis jeg skal gå over så håper jeg å vente til januar. Hva med dere andre? men skal vel mye til før jeg går 14 dager over tiltross for at det er første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

enten får hun finne veien ut snarest mulig, ellers vil jeg helst gå på overtid..blir så mye styr i jula om ikke (skal hjem til stavanger)...men er jo ei lita nyutdanna sjef som bestemmer slikt, uheldigvis...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 16 desember, og tenker som deg Skorpion73.. men er samtidig bekymret for å gå så lenge over med tanke på at de snakker om at det er økt risiko for fosterdød på overtid. Har også hørt at Norge er det ensete landet som lar sine gravide gå så lenge som 14 dager over, og det gjør meg i grunnen veldig engstelig. Jeg krysser fingrene for FØR termin eller senest i romjulen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig enig i deg, vi bor i 4 uten heis så jeg satser på at mye trappegåing skal gjøre susen. Er jo uansett ikke noe man kan gjøre med det,de kommer når de er klar for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har termin 28ende desember, og håper virkelig at ho kommer to uker før termin. gjerne 3 uker før også. jeg vil virkelig ha ho i år, men vil IKKE at ho skal komme på julaften. Kan godt komme i romjula, men jeg vil helst at ho kommer før!! så jeg kommer til å gjøre alt jeg kan for at ho skal komme før! Ho er også litt over gjennomsnittet i størrelse, veier 2,5 kg nå (og jeg er i uke 34+2), og er estimert til godt over 4 kg ved termin, så som førstegangsfødende hadde det IKKE gjort noe om ho kom før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje det er lurt å sette opp aktivitetsnivået litt når det nærmer seg termindato!! Ikke dumt. Nå skulle jeg helst bare ha ligget stille på sofaen de neste 4 ukene. Er helt vanvittig sliten og trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg kommer nok også til å jobbe litt ekstra for å få han ut, spørs om jeg får sambo med på sex da, virker sikkert ikke så lokkende det med tanke på at det kan sette igang fødsel. Men får prøve ut andre metoder da, håper å slippe julaften,det er jo fullmåne da og de sier at fødsler påvirkes av det.... Håper egentlig å være ferdig rundt termindato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin på nyttårsaften, og håper å gå over med et par dager... Men nå tviler jeg, var på UL fredag grunnet vekstavvik på forrige UL, og jenta har hodet veldig langt ned, så jm forberedte meg på at ting like gjerne kan skje før... Veksten er bra da, så om hun skulle komme før er hun klar for det. Men jeg er ikke klar enda....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm da lurer jeg på om vi er i samme båt. Jeg har vært til mange ul, og han har bestandig ligget over streken på ul skjema,men nå lå han under og kurven hadde flatet litt ut, skal til ny sjekk 27. Hjerteslag var bra,likedan blodgjennomstrømmingen gjennom navlestreng. Bra med aktivitet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 28 desember, og håper virkelig at jeg går over noen dager. For barnets skyld håper jeg at det kommer etter nyttårsaften, men lite jeg kan gjøre hvis han/henne er klar før :) Er hjertelig velkommen uansett ! Lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 26 desember, og jeg haaper hun ikke kommer akkurat paa julaften. Romjulen er greit. Ellers skal jeg fode i USA, og her venter de ikke like lenge som i Norge med aa sette igang, maks en uke tror jeg. Saa blir det en januarbaby paa meg saa blir det i lopet av de to forste dagene i januar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 20 desember, og er veldig klar for å føde da, eller tidligere. Det beste hadde vært om den lille kunne bli med i juleselskap. Det må jo være kjedelig å tilbringe julaften på sykehuset, og det må i tillegg være den skipeste fødselsdagen å ha. Jenta jeg har fra før ble født dagen etter termin, men det har vel ikke så mye å si for denne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har termin 27 desember, så håper e går litt over tiden for ungens skyld... med tanke på når han/hun begynner på skolen... men uansett når gullet kommer er jeg glad for det=)

LYKKE TIL ALLESAMMEN!!! =)=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har UL termin 27.12. men jeg tror ikke det stemmer, har vært så stor hele tiden..tenker det beste for vår kommende prins er om det drøyer til januar, men jeg vil ikke føde en diger karbobaby..hjelp!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også termin 27/12. Alle sier at jeg må krysse bena til 2008. Sååå da krysser jeg bena for det. Men som alle andre sier, lite jeg kan gjøre. Er veldig forberedt på overtid, føler det ligger i min natur. Kommer det ei tulle før det, blir det som julekvelden på kjerringa!!!!! Til jul skal vi ha første julaften i nytt hus, og storfamilien til bords. Så enten får lillesøster finne veien ut, før 20/12,elllller etter 31/12...... utrolig spennende tid å få barn på :o)

 

Men planlegger på tross av disse datoene og ta bringebærkapsler, og modningsakupunktur --> for å lette fødselsforløpet. Var på 30 timer fra begynnelse til slutt første gang. Målet nå er og halvere den tide!!!!

 

Lykke til alle desembermammaer, snart er det vår måned :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte 16 dager over termin sist, og det gikk fint - det verste var alle de andre som maste om det ikke skjedde noe snart..! Ikke la dere skremme av alskens innslag om overtid - de passer veldig godt på oss dersom vi går over terminen, og ikke se dere altfor blinde på termindatoen!

 

For øvrig tenker vel jeg også litt som mange av dere andre: Har termin 22. des, håper i allefall at jeg slipper å føde på julaften, og dersom ungen først skulle gå på overtid, kan den liksågodt vente til 2008. Men ungen kommer når den kommer; man har ikke så mye å stille opp med...

 

Det verste er at jeg har en magefølelse :-) på at det blir 1. juledag..! Vi får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fet og krydret mat kan sette igang fødsel. Så ta julemiddagen noen dager før...hehe... Kanel skal visstnok gjøre susen. Jeg hadde matorgi lillejulaften for to år siden, jammen var det ikke fødsel da jeg våknet opp til nissepakke til julaften. Da var det bare å finne veien til sykehuset... og snakket om å krysse bena er oppskrytt...funker ikke!!!

 

Lykke til!

 

Skulle dere få på julaften er det i allefall enkelt for alle å huske en bursdag, og enkelt for den lille å huske når han eller hun har bursdag. De føle seg ofte litt spesiell og...ikke bare negativt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...