Gå til innhold

Er pizza middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer og jeg har en uenighet som blusset opp igjen i går. Diskusjonen gikk da på hva vi skulle spise, og når. Jeg syns at det er fint å kose seg litt på lørdag, og ønsker at ungene også skal få følelsen av at lørdagen er litt spesiell i forhold til andre dager. Derfor ville jeg lage pizza, lasagne eller lignende som skulle spises ved 18 tida. Jeg syns vi kunne spise brødmat tidligere på dagen.

Samboer mener at pizza, lasagne, spaghetti, gryterett osv osv, IKKE er middag, og mener at hvis vi skal ha dette til kvelds, så må vi ha ordentlig middag tidligere på dagen.

Jeg svarte, som jeg mener fullt og fast, at for meg er det helt uaktuelt å lage 2 middager på samme dag. For meg er pizza, lasagne o.l. fullt ut middag. Greit at det ikke er poteter og grønnsaker, men så spiser vi det da ikke særlig ofte heller.

Gårsdagen endte da med at sambo lagde pytt i panne (med pølser og poteter) ved 15 tida, hvor han spiste seg veldig mett, og vi andre spiste minimalt. Og jeg lagde pizza ved 18 tida, hvor han demonstrerte, og måtte nødes til å komme å sette seg og ta en ørliten bit.

Men spørsmålet mitt er da: Er jeg helt på jordet som anser pizza o.l. som god nok middag (kombinert med lørdagskos) en gang i uka??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja pizze er middag.

Husker exen min sa det samme om saken.

Her er det slike middager 2 ganger i uka.

Skrevet

Vi har de rettene du nevner som middag ja, men spiser vi det veldig sent har vi gjerne et varmt måltid tidligere på dagen.

Så du har rett, det er middag. Men om han syns dere har behov for varm mat tidligere på dagen kan vel han lage det til hele familien.

Skrevet

Pizza er varmmat som metter, altså middag i mine øyne.

Men...hva slags sutrekopp av en mann er det du har da? Demonstrerer og må nødes til å spise??

Skrevet

Så stekte pølser og poteter er middag,emn ikke lasagne,spaghetti og gryterett?

Pizza er fullgod kosemiddag en lørdagskveld syns jeg.En gang i uka er det greit,ikke hver dag.

Kan jo bare ta ei skive litt før på ettermiddagen lørdag,og kose seg litt etterpå.Med pizza f.eks;-)

Skrevet

Enig med deg, pizza er grei lørdagsmiddag, det hadde vi også i går, brødmat tidligere på dagen...

Han høres litt ut som min bestemor (på 89år) som vil ha grøt i to-tre tiden, og kosemat (f.eks gryterett) i seks-sju tiden ;-)

Skrevet

Ja, det er akkurat det jeg mener. Men vi har generelt ulik smak på matfronten. Mens han helst spiser poteter, medisterpølser, medisterkaker, karbonader og andre retter som jeg helst kan styre meg for, spiser jeg pasta, ris, kyllingfilet osv. Men jeg ser at forskjellen kommer fra våre foreldre. Mine foreldre er veldig "moderne" i matveien. De lager wok, diverse spennende retter av fisk, skalldyr, fjærkre osv. Mens hans mor lager det han mener er ordentlig middag med poteter, kokte grønnsaker, tyttebærsyltetøy og et eller annet kjøttfarseprodukt.

Skrevet

Ha ha, ja akkurat sånn er svigerforeldra mine også...., men etter 12 år så har jeg omvendt samboeren min.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...