Gå til innhold

Lørdagsgodt til 1 åring ...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I lys av alle debattene ang snop/ikke snop til unger....kom jeg til å tenke på jeg lar min 1 år gamle datter få noen små biter av ren melkesjokolade ( ca like stor som en mais) når vi andre spiser lørdagsgodt. Jeg gjør det med god samvittighet også :-) hun har tørkede aprikoser og økologiske kjeks som snop, men jeg syns ikke det er galt i å la henne smake noen smuler av det familien ellers koser seg med på en lørdag :-) og ja jeg tror vi er mange som ikke er overhysteriske og ALDRI lar ungene smake noe godt med sukker i før de er 3-4 år...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lar vesla få smake ja.. litt sjokolade og smått av noe annet hun skulle være nysgjerrig på.. kanskje få sutte på en mini-kjærlighet på pinne.. Er ikke sånn at jeg gir henne en egen pose med godis.. får smake litt av oss om vi skulle gumle på noe..

Ellers er marie-kjeks, rosiner noe hun liker.. hun har begynt å få sansen for appelsin/klementin... og salt-stenger (hvor jeg har plukket av saltet)

Skrevet

Ok :-) har tenkt på rosiner, men syns det er litt skummelt med tanke på str....men når det skal sies spiser hun mais til middag, plukker et og et i munnen, har skjedd noen få ganger at hun har hostet litt, men har aldri satt i halsen...så kansje jeg skulle prøve rosiner siden hun fint takler å spise mais....?

Skrevet

Da skal du ha god samvittighet! Er faktisk ikke så nøye på slikt jeg! Alt med måte! Og alle får velge hva de vil gi sitt barn!

Datteren min får av og til kanskje flere ganger i uken eller ingen ganger i uken!

Men hun får som regel lørdags godt en Kinder sjokolade og en gomp eske!

Som regel spiser hun to biter av kinder sjokloaden, og går og heller gomp eska i søppla! Så glad er hun i godteri! Hvorfor så hysterisk med sukker, når det finnes så mye annet man kan være hysterisk for!?

Som regel alt man spiser er det noe "farlig" i... Og så lenge alt er med måte, hva er problemet da?

Skrevet

Så enig i alt du skrev :-) godt å lese av det ikke bare er hysteriet som råder i sukker debatten ;-))

Skrevet

min på 15 mnd får ikke sjokolade/annet snop...

vet at med tiden så blir det nok av det...

mulig jeg er streng der,men sånn er det.og det får andre respektere,altså venner/familie...

var ikke sånn m frøkna,så jeg skjønner ikke hvorfor jeg er sånn nå..

men helt hysterisk er jeg ikke,han har fått smake is,kake,kjeks ol...

men akkurat det godteriet vil jeg holde unna,enda...

Skrevet

Samme som over her..'får av og til kanskje flere ganger i uken eller ingen ganger i uken..

Vesla spiser kanskje en liten bit av det og så ferdig liksom..

Orker ikke ha hysteri ang dette.. alt med måte..

Snakket med ei.. hun og søstrene vokste opp hvor det var superstrengt.. nåde om de spiste noe mer godis utenom det lille de fikk på lørdag.. skikkelig non sukker-holdning....De fikk ei lillesøster..ei attpåklatt.. og med henne var foreldrene ikke så strenge..

Hun jeg kjenner fortalte meg det at hun og de andre søstrene som vokste opp strengt fikk i voksen alder når de kunne bestemme selv en skikkelig godte kick.. har ikke noe sperre på det.. mens lillesøsteren som ikke hadde det så strengt hun har ikke det samme godte-suget som de eldre søstrene..

Kanskje det ligger noe i det??

Skrevet

1åringen vår får pære, det er det beste han vet.

Skrevet

Så bra! Du lærer henne tidlig at det er lov å kose seg!

At det er forskjell på hverdag og fest (lørdag):)

Skrevet

Vi praktiserer ikke lørdagsgodt selv vi, så inntil han lærer av fetteren, blir det nok ikke noe, gitt. Men den tid kommer nok!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...