Gå til innhold

Sinnsyk hodepine.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt skikkelig hodepine i 3-4 dager nå... Andre som har begynt å slite med det samme i siste trimester? Jeg pleier aldri å ha hodepine.... Kan de ha noe med at blodtrykket stiger å gjøre, mon tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med sykehuse/fødeavd. har hørt at dette kan være tegn på svangerskapsforgiftning.

Skrevet

HEI!

Jeg har sliti med hodepine, varte faktisk i tre uker i strekk . Gikk til legen der alle prøver var normale.

Men fortalte det til fysioterapauten min, og det viste seg at jeg har masse knuter og stramme muskler nedover skuldrene og nakken. dette kommer nok fra bekkenløsningen min, da man ofte strammer andre muskler når man har vondt. Gjør det heller ikke bedre med stress i hverdagn, noe som gjør at man hever skuldrene gjennom dagen.

Dette fører til hodepinen min iallfall. Så nå behandler hun både bekken og nakke/skuldre med massasje når jeg er der! Og det hjelper iallfall meg, har nesten ikke hodepine lenger nå.

Ellers må du drikke mye vann! Mange som drikker for lite, så får man hodepine.

Lykke til !

Skrevet

Jeg har fint blodtrykk, og ingen protein i urin, så d kommer ikke av svangerskapsforgiftning. Masse vann drikker jeg også. Men det kan nok være som du sier, moki, at det kommer av muskulære plager:)

Skrevet

ikke for å skremme deg, men kontakt føden! det kan være svangerskapsforgiftning.

dama til kompisen til sambo, fødte et barn på 700gram forrige uke, for at hun ble sendt hjem fra legevakta med paracet, dagen etter kollapset hun, pga svangerskapsforgifning, og ungen ble tatt med keisersnitt. ting går bra, faktisk over all forventning, men der ser man hvor fort ting kan skje. denne episoden skremte meg.

men kan være som du også sier, at muskulære plager, eller for lite vann. men ville bare si ifra. men hun var i uke 26\27 da.

Skrevet

Har forstått det slik at svangerskapsforgiftning også medfører høyt BT, protein i urin og ødem?

Skrevet

Ja, det er det jeg har hørt fra min lege og jordmor. Jeg har også slitt mye med hodepine i mange uker nå, men har ikke hatt noen utslag på urinprøvene. Alle prøvene har vært helt fine. Regner med jordmor/lege ville sendt meg på føden for videre sjekk hvis de mistenkte noe. Har litt ødem, men ikke mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...