Gå til innhold

UL og kjønn på baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på UL i uke 19 og fikk ikke vite kjønnet på bebisen, legen ville ikke kikke etter, mente det var for tidelig. Er det flere som har vært på UL og ikke fått vite kjønnet? Ser det er så mange som har fått vite det og jeg og vil så gjerne vite det snufs snufs(ps kjønnet spiller ingen rolle for meg, men er så nysgjerrig) :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det synes jeg hørtes rart ut, men har skjønt at en del leger har egne meninger som de lar spille inn ang å fortelle kjønn. Jeg var til UL forrige uke, da var jeg 18+2 (trodde jeg) og jordmor viste tydelig frem at vi skal ha jente etter at hun hadde fortalt meg at jeg ble satt tilbake 13 dager slik at jeg kun var 16+4 den dagen....Så skal være fult mulig å se så lenge barnet ikke ligger i vanskelig stillinger eller navlestrengen er i veien etc. :)

Skrevet

Den ordinære ul er ikke for å se etter kjønnet men for å sjekke alle vitale organer på babyen. Det er mange jordmødre/leger som ikke vil se etter kjønnet.

Jeg fikk ikke vite det første gangen for hun ville ikke se etter, og da tok jeg heller en privat ul der det var jeg som betalte selv og fikk vite det jeg ville.

Denne gangen fikk vi vite det på ul men jeg sa også at om hun ikke ville sjekke forsto jeg det. Tok alikevel en privat ule tidligere denne gangen for å sjekke downs.

Skrevet

Ul er jo som skrevet over her ikke for å se etter kjønn!

Noen vil ikke se etter kjønn, fordi de ofte kan ta feil. Det skal visst være lettere å se senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...