Gå til innhold

ang homofile menneskers rettigheter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

så dere den?

eg skreiv mennesker?

ja, fordi dem er mennesker! dem som oss!!

eg like at når eg er i senga med min kjære, så bruke han å kysse meg på øreflippen... å det like eg..

en mann som er sammen med en mann, han liker kansje å bli kysset på øreflippen av sin kjære, han også?

hva er forskjellen?

er ikke hva vi gjør på soverommet en privatsak?

er dette det eneste som skiller oss? heterofile og homofile?

sengekos?

skal det være en grunn til å skape et så stort skille, og få masse mennesker (ja se, skreiv emnnesker igjen, eg..) å føle seg tilsidesatt, fordi dem ikke har samme rettigheter å få barn eller gifte seg, bare fordi dem liker å bli kysset på øreflippen av en med de samme kjønnsorganene og antall kroppshår som dem selv?

bare litt tanker på senkvelden herfra...

mini er 1 år imårra!!! :):):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmnei, jeg vet ikke om jeg er helt med på at det er det eneste som skiller oss. Men jeg synes det sier seg selv at vi bør ha samme rettigheter til å vurderes for adopsjon, kalle våre juridiske avtaler ekteskap osv. som et par med to ulike kjønnsuttrykk.

Skrevet

ja, ikke sant!

vel, det er jo såklart flere ting som skiller da, men som mange her oppe i trangsynte lille gokk-land hvor eg bor, så hva folk gjør på soverommet er ingen andres sin sak, så folk har med å behandle andre emd respekt og som likemenn uansett. (eller likekvinner). men om man gjør det, så er det forskjeller fordet..!

Skrevet

;)

Men jeg synes det kan bli litt overfokusering på at lesbiske og homofile er "normale" mennesker også jeg da, akkurat som at det ofte blir fokusert for mye på at man ikke skal være rasist og ikke kan spøke med andre raser og hudfarger enn oss som er "hvite". Det blir litt unaturlig synes jeg når man skal overbevise om hvor normalt ting er, man ville jo aldri prøvd å overbevise om at en heterofil person var normal på den måten.

Ikke at det er noe galt med innlegget ditt altså, forstår frustrasjonen over at noen mennesker tenker på den måten, men måtte bare lufte tankene mine litt..

Grattis med etåring i morgen foresten :) :)

Skrevet

Dersom folk hadde sluttet å tenke på at homofili=sex, så hadde det kanskje vært lettere å akseptere?

Jeg er for full likestilling og kjønnsnøytral ekteskapslov. Jeg kan nok synes de konservative kristen er vel trangsynt, men samtidig er det jo en omveltning for mange mennesker. Det er noe med å skynde seg litt langsomt for å oppnå de målene man setter seg... Jeg håper iallefall at ting vil endre seg, om ikke i dag eller i morgen, så om noen år.

Jeg var jo faktisk født da loven om at homofili var forbudt ble opphevet i dette landet;/ Sier noe det kanskje?

Skrevet

thanks!! :):)

ja, andre ting i verden kan eg godt drite i, for det bryr meg midt under tåa..

så må jo skrive om ting som engasjere meg..

er lovt å få komme i bryllup den dagen homofile får gifte seg i kirka...

Skrevet

Jeg synes at de som egner seg som foreldre skal få lov ti lå bli det uavhengig om de er homofile eller hetrofile og uavhengig av hudfarge. Det viktigste er at ungene har det bra.

Men for eksempel hvis man er mørkhudet og ikke passer til å ha barn så er det veldig fort gjort å bli kalt rasist, og jeg innbiller meg at det samme gjelder når homofile skal ha barn.

Skrevet

Joa, men det er noe med å påpeke det. De fleste ville synes det var merkelig om jeg startet en tråd for å påpeke at heterofile er mennesker, de også, liksom. Fordi det er selvsagt. Og akkurat like selvsagt burde det da være at jeg er et menneske og har samme rettigheter som deg. Dermed blir det tidvis litt mot sin effekt, fordi du i det du sier at vi er like egentlig påpeker at du mener vi er ulike. Fordi det som er en selvfølge for en gruppe angivelig ikke er det for den andre. =)

Skrevet

Blir så frustrert når jeg hører om det kirkemøtet og meningene derfra.

Nyhetene var fulle av kirke og bedhusfolk som ville melde seg ut pga avgjørelsene de gjorde der.

Det er såå sykt. Er det liksom så lite som skal til for å rokke på troen? At andre har egne og andre meninger og følelser?!

Så kommer de dragende med at det er noe nytt. Det er mote. Det er menneskeskapt.

Nei!

Det er bare det, før var det jo forbudt. En var vanskapt da. Det var.... Ja, alt det der.

Den gangen hekser ble brent på bål. Sann omtrent. For meg som er ung, føles det hvertfall nesten litt slik.

Det er faktisk forsket på. Homofili.

Det er ikke noe en blir. Det har ikke noe med oppdragelse å gjøre, eller intresse. Det er et gen. Det er "på en måte" litt arvelig. Samtidig som det ikke er det.

Da må det alltid ha vært. Eller, ha utviklet seg gjennom utviklingen av oss som mennesker - som ikke er menneskestyrt.

Kjenner jeg nesten får lyst til å gråte.

Svigermor mener at en som lever i et homofilt forhold ikke skal være fadder på hennes barnebarn. Samtidig som hun sitter å sier "det er greit for meg, men det er ikke greit for presten".

Presten har da ikke noe med det å gjøre?

Kriterier for å være fadder er klare de! & de har absolutt ingenting med den saken å gjøre....

Så sier hun at det er ikke det bibelen sier. Men bibelen sier veldig ofte akkurat det leseren tolker det til den!

(Hvorfor er enkelte kommuner mot alkoholsalg pga "bibelske grunner", mens det står klart å tydelig i bibelen at de drikker vin? Det står ikke alkoholfri vin, slik den serveres i kirken.)

Skrevet

Det er ikke funnet noe "homofiligen," så det stemmer ikke. Men de fleste som gidder å forske på området anser det som sannsynlig at homofili er medfødt, uten at de er enige om hvorvidt det er genetisk. Mange mener også at oppvekstforhold kan influere dette.

Det var en prest for litt siden som fikk store oppslag i media fordi han nektet å døpe et barn som hadde homofile faddere: http://www.vl.no/kristenliv/article2835246.ece

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...