Gå til innhold

enda noen "bærespørsmål"...:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

skikkelig i vinden med bæring for tida;) det jeg lurer på nå er følgende:

*bærer dere rett og slett barnet på tur også??! ser mange bruker det i stedet for vogn....

*kan barna sitte og se utover? virker litt kjedelig for nysgjerrige barn å bare se halsen på mor eller far...

takk takk:-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Ut på tur
Skrevet

Vi bærer med elastisk sjal

Her er det også bæring på tur, men da er det mest far som bærer.

Man skal kunne bære med ansiktet ut, men så langt har ikke vi kommet enda :)

Skrevet

Det anbefales ikke å bære m ansikt utover pga at belastningen på hoftene til babyen da blir feil.

Vi bærer overalt i elastisk sjal (moby)

Ellers finner du alt du trenger å vite om bæring på tettinntill.no :-)

Skrevet

Barna kjeder seg sjeldent dersom du passer på å snu deg slik at de ofte ser det du ser. Hvis du snakker med noen kan du f.eks snu deg sidelengs slik at ikke alt foregår bak ryggen på den lille. Det går også an å bære høyt oppe på ryggen så barnet ser over skulderen din. Det finnes som sagt noen stillinger som barnet kan sitte fremovervendt, men dette frarådes både fordi stillingen ikke blir ergonomisk riktig og fordi barnet ikke får mulighet til å sile ut inntrykkene de får og har lett for å bli overstimulert.

Når det gjelder bæring på tur vil jeg bare si at det faktisk er på tur jeg bærer mest. Jeg bruker vogna når jeg skal handle og mei tai på tur i skogen. Jeg har gått tur i mange timer med bop på magen og hun storkoser seg!! Der kan hun sovne når hun blir trett og se seg rundt og snakke med mammaen sin når hun er våken. Det eneste er at jeg er avhengig av å ha på en lue som kan trekkes ned foran øynene hennes slik at hun ikke skal kjempe så fælt for å få med seg alt rundt når hun er veldig trøtt:)

Ellers vil jeg anbefale deg å ta en titt på tettinntil.no ja, der inne er det mange gode tips om alt fra hvilket bæretøy som passer dine behov, til påkledning, sittestillinger osv.

Lykke til!

Hilsen nyfrelst bærer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...