Anonym bruker Skrevet 17. november 2007 #1 Skrevet 17. november 2007 Herregud er så lei! "Gløgg inneholder kobberpartikler som kan hemme barnets utvikling!" Jadda.. Lenge leve hysteriet
Engulknappvirrevirrevapp Skrevet 17. november 2007 #2 Skrevet 17. november 2007 Sannsynligvis kjempefarlig det også
Anonym bruker Skrevet 17. november 2007 #3 Skrevet 17. november 2007 Jeg forstår ikke hvordan folk her inne kan ta et innlegg alvorlig som det HI kommer med her - uten å sjekke noe mer. Dere har hele internett foran dere, hvor vanskelig kan det egentlig være å finne ut om det stemmer eller ikke!? Det tok meg omtrent ti sekunder å finne den artikkelen HI snakker om, hvor det står om kobberpartikler og gløgg, og det står det også hvordan man kan hindre at man får i seg disse partiklene!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2007 #4 Skrevet 17. november 2007 Hvem tok innlegget alvorlig? Er jo bare 2 svar, og ingen av dem har tatt det alvorlig.. Hva snakker du om? Makan til hønsekakling..
Engulknappvirrevirrevapp Skrevet 17. november 2007 #5 Skrevet 17. november 2007 Jepp, jeg kan også å google:)
yvve73 Skrevet 18. november 2007 #6 Skrevet 18. november 2007 På matportalen.no står det ikke noe om at det er farlig. Det står faktisk at det ikke er det, såfremt man ikke får i seg store mengder. Bare at det kan være meget ubehagelig. Pga brekninger...Jeg lagde meg faktisk gløgg i går kveld, og brukte vannkoker til å koke opp vannet. Merket ingenting i alle fall.
mamman t o.a Skrevet 19. november 2007 #7 Skrevet 19. november 2007 skal man høre på alt man ikke kan spise kommer jeg snart til og sulte jeg... den luta og grava fisken skal jeg klare og holde meg langt unna,men fy så irritert jeg blir når man ikke lenger kan spise noe for det er "farlig".. var en stund mann ikke kunne spise poteter og knekkebrød for at man kunne fåå kreft også.... driter i det hysteriet... spiser det jeg vil så lenge jeg føler for det,og føler det ikke gjør noen skade...
Tabitha Skrevet 1. desember 2009 #8 Skrevet 1. desember 2009 Fant denne gamle tråden ved å Google gløgg og gravide. Fikk nemlig så lyst på gløgg med mandler og rosiner nå... Tror nemlig jeg har hørt noe tidligere om at gløgg ikke er så heldig.
MillaCamilla Skrevet 1. desember 2009 #9 Skrevet 1. desember 2009 Lag gløgg selv enten av solbærsaft eller alkoholfri røvin som en koker sammen med hel kanel, kardemommefrø, nellik og stjerneanis og litt sukker:) God og helt ufarlig:) Jeg har også drukket "flaskegløgg" og tar det med knusende ro:)
ellesant Skrevet 2. desember 2009 #10 Skrevet 2. desember 2009 Det er veldig mye som er farlig for gravide, som de faktisk overlevde fint før i verden... Beklager, men jeg har altså valgt meg ut de tingene jeg tror er farlig, og resten spiser jeg. For eksempel fårepølse.. Det har jeg spist i snart fire svangerskap, gått bra til nå. Men holder meg unna bløte oster, for der kan det gå riktig ille. Tar heller ikke kattebæsj, pga toxoplasmose, men bruker nesespray, selv om jeg har lest her på forumet at det kan forårsake rytmeforstyrrelser hos barnet. Spurte legen jeg, og hun mente det var bedre med nesespray enn antibiotika fordi jeg hadde fått bihule- eller ørebetennelse...
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 7. desember 2009 #11 Skrevet 7. desember 2009 Hehe ja sant... Snart må alle leve på knekkebrød og vann... Oi kan jo være farlig det og gitt... Hva skal vi leve av da liksom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå