Gå til innhold

Tung i pusten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de sisste dagene vært tungpusten. Trenger ikke å ha gjort noe særlig en gang, kan sitte, og føle at det plutselig blir tyngre å puste..Jeg er tett i nesen og det hjelper vel heller ikke akkurat!!

Er i uke 30 nå. Noen flere som har kjent det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes jeg husker å lese et sted at det er veldig vanlig når det nærmer seg slutten. Jeg er det selv, og er i uke 35. Fikk beskjed om at saltvannsdråper kan hjelpe litt. På tettheten i naso :) Det er livmoren som begynner å bevege seg oppover, og det er ikke så mye å gjøre med det :) Blir lettere etterhvert når bebisen snur seg med hodet ned og magen synker litt :)

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Jepp, konstant tungpustet nå om dagen...puster og peser.... Er i uke 32.

Skrevet

Jeg har vært sånn i noen uker nå og er i 30. uke. Så du er ikke alene. Peser som en hval etter å ha gått opp trappa fra kjelleren. :-)

Skrevet

dette sliter jeg også med, høres ut som jeg har astma... har store problemer med å sove om natten, for hoster også en del når jeg blir veldig tung i pusten. har faktisk fått astmamedisin av legen min, og dette hjelper da litt. vet jo ikke om dette problemet skyldes bare graviditeten, eller om d rett og slett er noe jeg reagerer på i forbindelse med graviditeten.... uansett så r d utrolig slitsomt. jeg er også 30 uker, men har hatt dette nå i ca 3 uker.

Skrevet

Jeg sliter med det samme. Er 32+6 i dag og har vært tungpustet noen uker.

For to uker siden ble jeg i tillegg voldsomt forkjølet, og det hjelper ikke akkurat på.

Det er to ting som bedrer situasjonen litt - for meg:

1) Har kjøpt inn nesespray - kun saltvann. Det finnes et merke på apoteket som inneholder mer saltvann enn de andre; 3,5 %, og det er stor forskjell på virkning.

2) Ekstra puter i senga om natta. Ved å ligge litt høyere med hodet og overkroppen blir det litt enklere.

Og så har jeg sluttet å sitte i myke sofaer, men velger heller litt hardere stoler sånn at jeg slipper å sitte med "knærne oppunder haka". Det hjelper også betrakelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...