Gå til innhold

sukkersjokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg klarer ikke la være å spise godteri hver dag, helt umulig. jeg prøver så godt jeg kan, men det er utrolig vanskelig.

kan babyen bli syk av sukkerinntaket mitt hver dag????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg ikke. Det er nok mange som har det som deg, deriblant meg. Jeg har fått to friske sunne barn, men det sies jo noe om at sukkersyke blir den nye folkesykdommen, og at årsaken KAN ligge i at moren spiste mye snop i svangerskapet. Godteri er ikke sunt, men jeg leste også et sted at det kan være tegn på at du egentlig ikke får i deg nok veske også. Jeg prøver å være flinkere til å drikke masse vann i håp om at søtbehovet forsvinner litt. Spiser litt mindre sjokolade nå om dagen, men er ikke flink nei. Nå skal jeg ha meg en kokosbolle :-)

Ellers er jeg veldig opptatt av kostholdet til mine kjære små barn som er 2 og 4 år. De får kun snop til barneTV på lørdag og får grønnsaker til de fleste middager. Er flinke til å spise både salat og kokte og rå grønnsaker, så noe riktig har jeg vel gjort......

Skrevet

Jeg som er overvektig er livredd for å spise for mye sukker, er livredd for å få svangerskapsdiabetes.

Men jeg vet hvordan det er... jeg har sukkerhunger alltid, bortsett fra nå når jeg har blitt gravid. har aldri spist så lite snop som nå, og jeg ELSKER det!!!

lykke til videre!!

Skrevet

Jeg som liksom skulle bli såå mye sunnere nå i graviditeten var på svenskehandel i går.. og der er det mye godt å finne på de stoore godteributikkene!! handlet snop for 800 kr, og det er absolutt ikke lett å holde seg unna når det ligger så tilgjengelig i skapet!!;) i tillegg har jeg tannlegetime 18 des.. huff..

Skrevet

Jeg skulle også liksom bli så veldig sunn om jeg ble gravid ... har til nå spist sånn circa 2 fiskemåltider totalt, og økt sukker og kakekonsumet til "nesten daglig"...Virkelig ikke bra, selv om det ikke er snakk om kjempestore mengder. Vektøkningen er vel temmelig normal. Men er veldig spent på om ungen blir en søtmons på grunn av meg, det hadde jo ikke vært helt bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...