Gå til innhold

Hvordan sover deres 2 åringer......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 2,5 år. Han er en aktiv gutt som springer og snakker hele dagen lang. Han er trygg og blid gutt.

Han har alltid sovet dårligt på nettene, våkner ofte og griner. Som regel roer han seg da vi kommer inn. Å legge ham går greit. Vi leser en bok, synger en sang og han sovner med en gang. Noen netter sover han 10-12 t uten å våkne men de nettene er få. Det er ikke alltid han griner så mye av jeg må inn til ham men han vekker meg flere ganger hver natt.

Nå har han fått en lillebror og det er så utrolig slitsomt å prøve holde seg oppegående med amming og i tillegg 2 åringen. Som regel tar pappan seg av storebror på natten men jeg våkner likevel. Nå er pappan vekke i natt og jeg gruer meg sånn. Jeg vet at det går greit med den lille på 8 uker men jeg vet ikke hvor ofte storebror kommer å våkne. Gruer meg for at han skal våkne da jeg sitter å ammer.

Jeg syns ikke det er noe greit å ha det sånn.

Hvordan sover deres barn om nettene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sover ??? Søvn.... Hva er det...??

Min 2 åring våkner også gjerne tre -fire- åtte ganger i løpet av nettene, roer seg med en gang jeg kommer inn og legger henne ned og sover videre....ikke noe problem med leggingen heller.... Så en hel natt sammenhengende søvn har vi ikke hatt på noen år her i huset....=) Vi syns det har hjulpet litt med at vi kuttet ut sovingen på dagen, hun er MYE mer sutrete etter barnehagen da, men sover litt bedre gjennom natten faktisk... Tror hun drømmer veldig mye nå, høres liksom litt "redd" ut i gråten, sikkert mange inntrykk å fordøye oppi det lille hodet. Skulle ønske jeg hadde en mirakelkur til deg, for kan godt skjønne det er slitsomt med TO... men det spørs vel om du ikke bare må holde ut...=) Eller hvis du har et stoort hus så kan du og minsten legge dere i andre enden av huset enn storebror og far... Hurra for familielivet!!! Hehe...Lykke til, det ordner seg nok snart skal du se!

Skrevet

Søvnen har uteblitt her noen år også :) Guttungen blir 3 i januar og har aldri sovet en natt igjennom. Våknet 3, 4, 8 , 10 hihi ganger i løpet av natten.

Nå er jeg alene med han altid og har altid vært det så jeg har rett å slett ikke orket å styre sånn med det. Så nå får han lov til å komme inne til meg når han våkner ved 2 tiden og så sover han i min seng til vi står opp.

Skrevet

Okey, takk for svar!

Det er godt å vite at vi ikke er alene og at gutten vår er "normal":)

I natt har han sovet ganske godt men det har jo da IKKE lillebror. Han var våken til kl 03! Jeg får sove da de blir tenåringer.......men da sitter jeg vel oppe å bekymrer meg om hva de holder på med og lurer på om ikke de snart skal komme hjem!

Skrevet

Jeg har ikke problemer med dette med mindre min 2 åring er syk. Men mener å ha hørt at man kan lage en slags kalender, og gi klistremerke når man har sovet natten lang uten å våkne og rope på mor/far. Og så få "premie" ved 5 på rad el lignede...

Skrevet

Vår sover stort sett fra 19.00 til 07.00 på hverdager og noe lenger i helgene. Dette har han gjort siden han var ett år. Han må ha eget rom for at dette skal fungere. Våkner av og til i 22 - 23 tiden, men sovner raskt igjen.

Skrevet

Vi synes han sover greit. Sover stort sett 10-11 timer om natta. I perioder våkner han og krabber opp i vår seng i løpte av natta. Det er ikke alltid han vekker oss så det gjør ingenting. Det er sjelden han gråter, men det hender han har drømt noe "skummelt" og da må vi trøste litt før han sovner igjen.

Skrevet

Kjære Alvis!

Som om jeg skulle sagt det selv. Har baby og 2-åring. Nattemat her og nattegråt der. I tillegg er pappaen mye borte. Nå er minsten 7mnd og eldstemann 2år og 7mnd. Det siste halve året har jeg lagt meg kl.21. Våknet flere ganger pr. natt og stått opp kl.04-05.

Men det blir bedre. Ennå våkner de tidlig - de vekker jo hverandre - typisk! Men småen sover bedre - og eldstemann har gjort seg kjent med babylyder om natten. Føler den siste mnd er blitt mye bedre.

Mine tips er å ha babyen inne på deres rom. Minien min sover på eget rom - men jeg flytter sengen de gangene jeg er alene. Da gjør jeg ting i halvsøvne. 2-åringen får også komme å ligge i sengen. Han kommer og går. Alt etter hvor mye småen våkner.

Ellers er det bare å ta ting med et smil. Man kan jammen ha det koselig om natten også - begge barna som koser seg under dyna. Og så er det bare å legge seg tidligere når kvelden kommer. Blir jo litt klabb og babb - og rutinene har latt vente på seg. Men det er jo bare for en periode.

Vi mødre bør ikke ta alt så mye etter boka. Klart man vil skape god nattesøvn. Men en skjeden gang setter jeg på dvd til eldstemann kl.03 og så legger vi oss igjen kl.08. Det blir bedre!

Skrevet

Gutten vår sover fra kl 18.30-kl 07.30. Sover 3 timer om dagen og, fra kl 11.30-14.30.

Håper det fortsetter slik når tulla vår kommer - og at hun er like glad i å sove som storebror :)

Skrevet

mi sover 12-14 timer om natten sammenhengende og 1-2 timer dupp på dagen. er fylt to år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...