pablo Skrevet 17. november 2007 #1 Skrevet 17. november 2007 jenten min er to dager gammel. Er så opptatt av amming nå og da står det at du skal tømme brystet helt. Men hun sovner jo av og til imens jeg ammer. Hvordan vet jeg at brystet er tomt? Er så redd for brystbetennelse,,,,
Anonym bruker Skrevet 17. november 2007 #2 Skrevet 17. november 2007 Var usikker på dette eg og, men berre la ho få da ho vil ha, sovna ho so er da ikkje so mykje å gjere. Eg har ikkje alltid fått tømt(litt usikker på og når d er tomt- men knipe eg litt og da kjem en stråle, er da ikkje tomt, men berre en dråpe-da er d kanskje tomt) Stol på deg sjølv og barnet ditt, ikkje stress
pablo Skrevet 17. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2007 Ok . !0 år siden sist, he he...gikk nå fint den gangen så...Takk
lemontree Skrevet 17. november 2007 #5 Skrevet 17. november 2007 Melkeproduksjonen setter jo så voldsomt i gang i begynnelsen, så jeg ville ventet litt med å tenke at dere skal være helt synkrone på hvor mye du produserer og hvor mye hun trenger. Og selv da ville jeg ikke stresset med det, det er slett ikke alltid at min tømmer brystet helt når jeg ammer. Jeg ville derimot vært litt obs hvis du har harde klumper som ikke forsvinner etter at du har ammet, og som begynner å bli ømme. Da ville jeg tømt brystet helt, og da ved pumping om nødvendig, en gang. Det skylder skikkelig ut alle tilløp til betennelse. Det gjorde jeg, og siden har det ikke vært et problem. Lykke til! Og gratulerer med den ferske lille jenta!!!
Mamma`n_til_snupperuska Skrevet 18. november 2007 #7 Skrevet 18. november 2007 Enig i det som er sagt over her, ville bare legge til at du ikke burde pumpe deg hvis du ikke behøver (les: det ikke sprenger i brystene eller blir rødt og/eller vondt) for da øker melkeproduksjonen. Det viktigste er i grunn å legge babyen til annenhvert bryst hvis hun ikke spiser av begge brystene ved hvert måltid. Hvis hun sovner, går det jo an å ta henne opp for en rap og så legge henne til igjen. Det hender at de vil ha litt mer da, likevel. Men som oftest sovner de jo fordi de er mette og fornøyde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå