Zyan Skrevet 17. november 2007 #1 Skrevet 17. november 2007 Vi leter etter et sted og bo, desverre er 8 av 10 steder vi ser på skikkelig oppussingsobjekter (har ikke mye penger) Så, det jeg lurer på er, hvordan beregne hva total oppussing kommer på? Finnes det noen mal, eller noen som vet ca? Kikket på et sted idag, hvor ALLE flater innvending må byttes ut, det ser helt jævlig ut..Men hva koster det pusse opp alt? Fex et bad, ca 100 000? Stue, da tak, vegger gulv...kr?? Samt alle de andre rommene... stedet er på 88kvm forøvrig. Takk for innspill!
børdi Skrevet 17. november 2007 #2 Skrevet 17. november 2007 kommer helt an på hvor mye man klarer å gjøre selv,, gips plater trenger ikke være så dyrt, og er det flater som man ikke trenger en hel plate på, kan man kjøpe plater med skader i, til 10 kr stk,,,,,og man kan sette de opp, sparkle, pusse og tapetsere selv. Mange flater kan man bare med litt maling friske opp, til man ev har råd til å ta det helt... Gulv legger man selv, trenger ikke ta det dyreste, laminat fungerer fint og er slitesterkt det kan man få helt ned i 60 kr kvm....(ikea har mange fine gulv) BAd kan man kjøpe fliser på salg,:-) og legge de selv, bare ha folk til røropplegg, elektrisk og membran.... Vi pusset opp badet før vi flyttet , og betalte vel ca 30-35 000 for alt...(ca 4-5 kmv) Kjøpte da baderoms innredning og vask på ikea:-) Lykke til med kjøp.... :-)
Mamma`n til Jens Olliver Skrevet 17. november 2007 #3 Skrevet 17. november 2007 KJøpte hus her i sommer og pusset opp mye. Det jeg måtte gjøre var å male alle vegger og tak. Panel i alle rom. Maling til 2 soverom,. kjøkken, stue, gang, trappegang 10 000. Først kvistlakk, så grunning og 2 strøk med farge. Skiftet ut hele kjøkken innredningen: Ikea kjøkken 20 000 La nye gulv på stue og kjøkkengulv: 8000 Badet var nytt med fliser, men ønsket faste dusjvegger montert i flisene, bare dette kostet: 9000 Så hadde jeg elektrikker på kjøkkenet som monterte lys i vitrineskap med dimmer, det kostet : 8600 Blir fort en del penger. Det jeg gjorde på huset var egentlig bare å fornye utseende litt og likevel kostet det masse. Blir nok en del mere om man må skifte alt av flater ol
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå